• Anonym
    Äldre 16 Feb 21:27
    34677 visningar
    9 svar
    9
    34677

    Svider i underlivet?

    Skulle behöva lite hjälp!

    Jag har problem med sveda i underlivet, detta i samband med sex och efter sex. Jag blir våt så det är inte det som är problemet och egentligen känns det mest när jag kissar efter sexet, då svider det massor.
    Mellan sex-tillfällena har jag inga problem, mer än lite sveda några timmar efter samlag..

    Behandlade mig för klamydia innan jag träffade min nuvarande partner, kan det vara det som inte försvann..
    Eller kan det vara svamp som min partner o jag bara smittar vidare varandra med?

    Eller kan det vara något helt annat?
    Nån som har lite tips, innan min gyntid som dröjer två veckor.. :(

  • Svar på tråden Svider i underlivet?
  • Anonym
    Äldre 16 Feb 21:28
    #1

    andvänder ni kondom ? isf kanske du är allergisk

  • Anonym
    Äldre 16 Feb 21:33
    #2

    äter du p-piller eller använder nåt annan hormonellt preventivmedel?
    jag hade det precis som du, kopplade inte det till p-piller eftersom jag ätit dom utan problem i 8 år men när jag slutade med dom så gick det över. har hört flera som har haft samma problem!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 21:35
    #3

    Ja, jag äter p-piller, men av andra anledningar ska jag nu sluta o byta till kopparspiral (klarar inte av hormoner heller).. Hoppas det kan hjälpa då.. =)

  • Anonym
    Äldre 16 Feb 21:39
    #4
    Anonym skrev 2010-02-16 21:35:26 följande:
    Ja, jag äter p-piller, men av andra anledningar ska jag nu sluta o byta till kopparspiral (klarar inte av hormoner heller).. Hoppas det kan hjälpa då.. =)
    förhoppningsvis! som sagt kopplade jag inte mina till svedan först. sen kom en kompis och berättade att hon fått jättemycket sveda när hon börjat med p-ring och då började jag fundera över mina p-piller och det är snart tre år sen jag slutade och det är så himla skönt att kunna ha sex utan att det svider efteråt!
    östrogenet gör så att slemhinnorna tunnas ut och blir sköra, tror det kommer bli bättre med spiral.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 13:01
    #5

    Puff..

    Några fler idér, kan det vara klamydia eller svamp eller va kan det vara?

  • Anonym
    Äldre 23 Feb 20:55
    #8

    Det kan ju vara så att du har obalanserad PH-halt? den kan påverkas av tex behandling av underlivet. Finns receptfritt på apoteket för att neutralicera.

  • Anonym
    Äldre 24 Feb 20:01
    #9

    jag har också det!!


    och det svider extra mycket efteråt om han kommer i mig....
    jag har inte ätit p-piller de senaste halvåret och vi har inga andra p-medel, så jag har funderat på om man kan vara allergisk mot hans utlösning? Eller om de är någon sorts infektion?
Svar på tråden Svider i underlivet?