• Kanejl

    Ni som blivit igångsatta med andra barnet...Hur lång tid?

    Ni som blivit igångsatta med andra barnet. Hur lång tid tog det för er? Vilken metod användes? Åkte ni hem innan ni kom igång? Var livmodertappen mogen? Vilken vecka blev ni igångsatta, före BF eller efter BF?

    Ska bli igångsatt i vecka 38 och jag vill veta lite om hur det fungerat för andra.

  • Svar på tråden Ni som blivit igångsatta med andra barnet...Hur lång tid?
  • Kanejl

    Omformulerar frågan: Ni som blivit igångsatta, hur lång tid har det tagit? Första, andra, tredje... åttonde barnet?

  • Sandra2010

    En och en halv timme från första värk, andra barnet. Värkstimumulerande dropp i vecka 39 p.g.a. tidig vattenavgång utan värkar. Väntar nu trean och är nyfiken på om man kan räkna med samma tempo oavsett om det börjar spontant. Har hört om både snabba och långsamma fölrlossningar med igångsättning men generellt går väl tvåan fortare än ettan. Lycka till.

  • Kanejl

    Oj!
    Tack för svaret! Första barnet för mig gick ganska fort. Så jag hoppas att detta går fort också.

  • lindaolsson

    Blev igångsatt med första barnet det tog 19 timmar, men de kan ju va långdragna ändå. Värkstimulerande dropp fick jag och sen slutade det med sugklocka. Va i vecka 42 då, han kom v. 42+1 :)

    Är också lite nyfiken på hur det blir med tvåan, trean osv.
    Jag väntar nu min tredje och ska antagligen bli igångsatt v.38 -39.
    Tvåan kom självmant i v. 41+5, då tog det bara 4,5 timme.

    Så lite nyfiken är jag också... :) *puffar*

  • forvantningar

    Hej, jag födde min son för 2,5 månad sen.
    Blev då igångsatt på bf+21.
    Min livmodertapp var omogen så mitt startade med gele.
    Dem satte första gelet dag 1 på morgonen. Inget hände, kände även inget.
    Kl.16.30 satte dem andra gelet, och fick nästan direkt oregelbundna värkar.
    Dag 2
    Kl.01.00 blev värkarna regelbundna
    kl.10.30 var jag öppen 1 jäkla cm.
    kl.13.00 tog dem hinnorna (vattenavgång) Dropp sattes
    kl.15.00 var jag öppen 3 cm
    kl.17.30 var jag öppen 10cm
    kl.18.20 började jag krysta
    kl.19.01 föddes sonen

    Jag hade det ganska jobbigt och var inte riktigt förberedd på en sån lång förlossninge.
    Men fick höra att det har med mitt bäcken att göra. Kan då säga att min livmodertapp aldrig åkte fram, utan hela tiden var bakåtvänd.

  • Jenny1985

    blev ingångsatt med min andra i v.37+0. Mogen tapp så jag fick en bardkateter insatt vid 9 tiden. Släppte strax innan 11, öppen tre då tog dem hål på hinnorna. Etablerade värkar runt 14:00. Krystvärakr 16:10 ca. Han är född 16:30. Lagom!


    Hur många barn jag än får fattas alltid en.....
  • lunaticluna

    första barnet igångsatt v41+6:
    fick kvällen innan prostaglandin (kräm) för att mjuka upp livmodertappen.
    på morgonen sattes dropp(synt) som höjdes under hela dagen. fick inga värkar förrens 10 i 3 på em. hon föddes 19.12. gick fint.

    andra barnet igångsatt v33+3:
    fick prostaglandin(tablett) var tredje timme under en dag från halv 3 till 12 på natten.
    han föddes 8.37 dagen därpå väldigt lätt.

    tredje barnet igångsatt v37+6:
    fick dropp(synt) halv 10 på morgonen, ökades succesivt, inga värkar förrens halv 5 och 18.31 föddes hon. väldigt lätt.

    hade inga bedövningar någon av gångerna.

    kram


    ~family above all else~
  • Mawie

    Igångsatt 3:e barnet startade med ballong vid15, de tog hinnan vid 18, och hon kom 22.52 samma kväll.


    Ängeldotter 6/9-18
Svar på tråden Ni som blivit igångsatta med andra barnet...Hur lång tid?