• Gunluc

Boende i Schweiz del 11.

Hej alla!
    Jag blev så glad när jag hittade den här tråden!
    Jag och min familj har precis flyttat till Genéve (sen ca 1 vecka). Då min man börjat arbeta söker jag och min dotter, 4 -år, lite tips om aktiviteter för oss här på vardagarna. Jag har förstått att Svenska kyrkan i Lausanne har träffar på onsdagar. Finns det fler grupper kring Genève som träffas andra dagar? Det kan gärna vara grupper på engelska eller svenska, dock pratar varken jag eller dottern franska än.

Tacksam för svar.

• Gunluc

Ain: Tack för tipsen, kanske prövar Gymboree. Imorgon ska jag till svenska kyrkan i Lausanne (har inte bestämt mig om jag vågar köra dit än Skäms Vägarna här är så smala tycker jag och dessutom verkar det svårt att parkera, även i garagen pga alla trånga utrymmen. Jag lever på hoppet att man vänjer sig, annars blir det nog till att byta bilFlört !

Just nu bor vi på hotel, vi har dock varit och tittat på några lägenheter i Genéve idag. Jag vill helst bo i stan, men vi får väl se var vi hamnar till slut. 
    Vi är här pga av att min man börjat arbeta för ett Schweiziskt företag.

Gymboree klasserna är på engelska, eller?

Igen, tack för tipsen.

• Gunluc

Ain: Tack för länken till genevefamille, jag ska nog lyckas klura ut ngt kul därifrån.
    Det var verkligen trevligt på barnträffen i Lausanne igår, en bit att köra som du säger men helt klart värt det
    Om du har lust vid tillfälle så finns det säkert plats över i bilen.

Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.