Inlägg från: Amelie av Paris |Visa alla inlägg
  • Amelie av Paris

mina tips till förlossningsrädda (långt)

Tack för tipsen!

Jag tror att smärtupplevelse är något mycket individuellt. Jag angav min smärtkänslighet till 9/10 när bm frågade mig innan min första förlossning. Jag är extremt smärtkänslig. Ändå var jag rädd för bedövning och valde att klara mig med lustgas. Jag kan inte tala om någon "kontroll". Jag hade ingen kontroll. Smärtan var överjordisk. Jag förlorade medvetandet vid ett tillfälle och hade konstiga drömmar att jag befann mig i rymden etc. När jag hör någon säga "kontroll" i det här sammanhanget så vet jag på en gång att vi talar om helt olika slags förlossningar. När jag föder är smärtan bortom kontroll som att befinna sig i en bergochdalbana fast mycket värre. Förlossningen gick ändå på mindre än 12 h. Jag vill gärna bli emotsagd nu när jag efter 7 år ska föda nr. 2. Säg att det går att ha mental kontroll över smärtupplevelsen eller ge mig realistiska tips på hur just jag ska göra i juni när det är dax. Ska jag begära kejsarsnitt? Vilka bedövningar har ni erfarenhet av? Går det att få kontroll eller lurar jag mig själv om jag intalar mig att jag ska vara duktig den här gången och ha kontroll, förbereda mig etc?

Svar på tråden mina tips till förlossningsrädda (långt)