Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
Anonym (jessibell) skrev 2011-01-11 20:42:10 följande:
Jag är lite chockad idag efter mitt psykolog-besök. Min psykolog antydde att jag behövde mer hjälp än hon kunde ge mig, och att jag borde lägga in mig på ett behandlingshem. Jag trodde att hon skojade. Jag var manisk (eller hypomanisk) för några veckor sedan och gick sedan in i en depression. Men jag är inte självmordsbenägen, jag klarar oftast av att gå till jobbet osv. Mår dåligt men fungerar ändå väl. Men hon vill att någon ska kunna observera mina svängningar, och att det bara kan göras om jag är någonstans där personal kan hålla koll på mig hela tiden. Det känns så överdrivet. Vad tycker ni?Jag är inte så sjuk att jag är farlig för mig själv eller andra, men vem vet vad de läkare får för sig som läser mina journaler? Lite konspiratoriskt lagd är man ju...
Så länge jag inte har diagnos är man ju enligt andra frisk iaf. och vad händer med försäkringar i framtiden?? Får man ta en livförsäkring om man har en diagnosticerad sjukdom där man i enstaka svåra fall kan bli självmordsbenägen?
Lite funderingar bara...