• Äldre 18 Feb 18:20
    9234 visningar
    18 svar
    18
    9234

    Tips på sommardäck till vettig prislapp? :-)

    Tjenare!

    Nu kommer snart den roliga perioden där man ska fundera över sommardäck, vissa säger att det inte spelar någon roll vad du har för sommardäck - ta det billigaste av det billigaste - medan vissa säger att man bör lägga sig i en mellan prisklass.

    Någon som har ett tips på ett billigt, prisvärt och bra sommardäck? (bra väggrepp, relativt tystgående)

  • Svar på tråden Tips på sommardäck till vettig prislapp? :-)
  • Äldre 20 Feb 12:24
    #2

    Det är en golf variant, och jag kör egentligen mest i stan med undantag för besök hos föräldrar som bor en bit utanför stan.

  • Äldre 26 Feb 20:04
    #5

    Jag ska ha 195-65-15
    Jag har funderat mycket på om man skulle köpa michelindäck, beställer man dem via internet så kostar de faktiskt inte så vansinnigt mycket!

    www.dackonline.se tar de t.ex. 2898kr för 4 st inkl. frakt, nackdelen är ju att man ska slå om dom på gamla fälgarna men jag såg att de tar 130-150kr per däck.
    Dock så är man ju till viss del också skeptisk till att beställa däck via internet. Ibland kan det låta bättre än vad det är.

  • Äldre 28 Feb 18:46
    #10

    Tack så mycket för alla tips :) det är faktiskt skönt att höra att de är bra att ha och göra med, jag är annars en liten skeptiker när det gäller internetbutiker som ingen kan säga varken gott eller ont om. :) Jag ska fundera lite och förmodligen lägga beställningen i veckan. Tack än en gång :)

Svar på tråden Tips på sommardäck till vettig prislapp? :-)