Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jo, jag är en manshatare.

Elit skrev 2014-01-09 14:42:34 följande:
    Är man ovillig att släppa fram kvinnor i arbetslivet? Har du något stöd för det?
    Vem vill inte att kvinnor får ett bättre liv?
    Vad är det för stereotyper och könsroller du tänker på?

Food for thoughts. I de samhällen där man försökt gå emot  den mänskliga naturen har det slutat med att mängder med människor blivit avrättade, lidande för alla samt en sådan absurd ineffektivitet att det nästan vore komiskt om konsekvenserna inte varit så fruktansvärda. Jag säger inte att saker och ting inte kan vara annorlunda än de är idag, bara att vi är inte fria att omforma oss hur vi (läs: du) vill.
    Japp, i samhällen där man går emot den mänskliga naturen och till exempel förbjuder abort dör kvinnor i drivor i desperata försök att göra sig av med graviditeter. I länder som tillåter p-piller (och andra preventivmedel) föder de flesta kvinnor färre barn än i länder där dessa saker är förbjudna.
    Ja, det är jag på bilden
  • PumpkinQueen
    Elit skrev 2014-01-12 19:19:03 följande:
    Såvida de inte är vetenskapliga så här du helt rätt i din gissning. Det roar mig dock att du i stället för att säga att du inte har några källor säger att du tror att jag inte kommer tro på dem. Jag lovar dig att om du, mot förmodan, sitter på starkt vetenskapligt stöd i någon fråga så kommer jag korrigera min åsikt efter den. Jag har ingen prestige i mina åsikter och har jag fel vill jag gärna veta det så jag kan korrigera mig. Frågan är om detsamma gäller dig.

Snälla Elit, kan du inte klä ut dig till kvinna en vecka. Kom tillbaka sedan och berätta om dina erfarenheter.
    Ja, det är jag på bilden
  • PumpkinQueen
    Gung Ho skrev 2014-01-12 21:44:40 följande:
    Aspie: "Jag hatar män" kanske är en ledtråd...

Rubriken är till för att få dig att börja läsa texten. Uppenbarligen var rubriken misslyckad, eftersom så många struntade i att läsa vad hon menade.
    Ja, det är jag på bilden
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.