-
Förklara gärna för mig hur feminister kan ses och behandlas som en homogen grupp i Sverige - på det viset som du gör.DrKejs skrev 2010-03-02 20:11:51 följande:Oavsett vilken anledning kvinnorna har för att utöva incest mot sina egna barn och slå sina egna barn så kvarstår det faktum att kvinnor gör dessa saker och att feminismen i Sverige ljuger om detta. Varför ljuger feminister om detta? -
DrKejs skrev 2010-03-02 20:35:21 följande:Ok, låt mig omformulera det. Varför verkar det vara en del av radikalfeminismen/statsfeminismen att ljuga om det? Svara sen på frågan, tack.Jag skulle gissa på informationsbrist eller på källor som ger en annan bild än dina.
I övrigt så känns det som att du fäktar in absurdum i ett ämne som jag inte riktigt tror att du förstår din egen närhet och bidrag i. Du bidrar nämligen till ett bredare feministiskt perspektiv genom att medverka på viset som du gör här, då du delar ut information som kan motverka möjliga och allmänna missuppfattningar inom ämnet.
Att du ser fel i länken mellan verklighet och den allmäna uppfattningen bland feminister, betyder inte att du håller på att slå hål på feminismen. Utan det gör dig snarare till en feminist med mer insikt i dessa frågor än den gemene. För det du strävar efter handlar väll om en rättvis och korrekt bild att utgå ifrån; inte sant? Något som väldigt många feminister också strävar efter tillsammans med dig.
Då det inte finns någon institution med målet att utbilda och kontinuerligt uppdatera allmänhetens feminister i sakfrågor (och troligen aldrig kommer att finnas) så drivs folkrörelsen frammåt av bland annat sådana som dig; som vet lite mer efter att ha ifrågasatt den allmäna uppfattningen och därmed aktivt sökt information utanför den.
Att du delar med dig av sådan här information kan inte ses som något annat än nyttigt - ur ett genuint feministiskt perspektiv. -
Lady Dahmer är en rikskänd och tämligen extrem radikalfeminist som i vanlig ordning krymper det relativa avståndet mellan vanliga män och ohyra.
Att urvattna den sociala skammen av att bete sig illa genom att lyfta fram det som någonting normalt bland normala är kontraproduktivt skräp. Vad sådant bidrar till är ett orimligt lågt fall för de som går över gränsen.
Faktorer som helyllekläder, vattenkammat hår, föräldraskap och granskapets reflektioner är ovidkommande när det handlar om människor som ofredar och förgriper sig på andra - innehållet i ett sådant huvudet är och förblir abnormt.
Mannen som respekterar sina medmänniskor är ingen extraordinär superhjälte ur Mega Marvel, det är en helt vanlig man. Med andra ord så har det ingen betydelse att man klarar av att skilja på individ och grupp i det här fallet - för vad man tillskriver dessa har likväl ingenting med verkligheten att göra.
Er (Lady Dahmers och gelikars) vanföreställningar om att det normala är någonting negativt kan inte göra det positiva normalt. Det är och förblir en paradoxal tankegång.
En anarkafeminist har sagt sitt. God Jul.