Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Jo, jag är en manshatare.

SkåneP skrev 2010-03-01 15:39:18 följande:Nä, men om det hela utförs av ett fåtal män finns det kanske inte anledning att gå omkring och hata män sådär allmänt.
    Men fortsätt du göra det för all del, och fortsätt för all del resonera som om 98% av få är jättemånga...

Ff ingen här som hatar män sådär allmänt.

Din sista matte läxa för idag: 98% är INTE lite! Det betyder att det i princip inte skulle 

finnas några sexualbrott om det inte vore för män!!!
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 16:00:36 följande:
    Tja, du tjafsar utan att ha torrt på fötterna; jag vill gärna basera min uppfattning på fakta. Några frågor på det?

Som jag svarade på ditt tidigare inlägg så fick vi båda fakta från BRÅ. Så återigen varför har då jag inte "torrt på fötterna" medans du "gärna vill basera din uppfattning på fakta"! Att tvinga mig att hela tiden upprepa vad du själv säger bara för att få sista ordet är så dålig debattteknik..
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 16:03:21 följande:Ja, du är inte ensam om att förundras.Ett sådant manshat skulle jag fullkomligt skita i om det inte vore så att den som startat tråden jobbar med barn. Stackars pojkar!

Jag är fullkomligt övertygad om att ni kommer att förstå när era döttrar är rädda för att vara ute själv sent, för jag är fullkomligt övertygad om att ni själva kommer att vara rädda för deras skull!
  • Miss Skywalker
    BigDaddy skrev 2010-03-01 16:17:31 följande:
    Ju mer jag tänker på det ju mer ledsen blir jag. Jag är inte arg på TS. Hon verkar ha haft ett rent utsagt fruktansvärt liv. Herregud. Jag lider med henne i att höra hennes ton och attityd mot män. Hon måste ju varit med om och sett förfärliga saker som fått henne att tappa hoppet och tron. Men att hon hatar mig. Varför? Jag förstår inte alls.
    Ts har skrivit mer än ts! Läs resten av hennes inlägg!
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 16:32:08 följande:Mycket enkelt. Du säger att det är självklart att kvinnor är rädda för att gå ute på kvällen eftersom närmare 3% av alla män är våldtäktsmän. Detta är kontentan av vad du skrivit.

Med tanke på att antalet anmälda överfallsvåldtäkter var ca 270 år 2004 så torde det innebära att varje överfallsvåldtagen kvinna blev våldtagen av en jävla massa män. Beror det på att dessa män samlas på kvällarna för att tillsammans hitta en kvinna som de alla ska våldföra sig på? Eller kan det eventuellt vara så att dina siffror är åt helvete fel för att du medvetet misstolkar dem?
    Det där inlägget var så oseriöst så det är inte ens värt att kommentera..
    Du är inte här för att debattera utan bara för att rycka tjejerna i flätorna eller hur?
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 18:56:29 följande:
    Sant. Och om alla sexualbrott begicks av en enda man så skulle den siffran vara 
    hela 100%! 100 procent! De du! Tänk så många män det måste vara!

Så du har inte bara skuldkänslor, du är skojfrisk oxå..
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 19:42:34 följande:Skojfrisk?

Det är ju du som säger att 98% är minsann inte lite det.

Tänk då så mycket 100% skulle vara.
    Kan inte du svara på frågan varför det är så mycket som 98% istället för att försöka dribbla med siffror??
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 22:38:04 följande:Nix, jag vill bara visa hur oseriösa dina siffror är. Ta reda på fakta innan du kommer med dina uttalanden.

Det var det jag gjorde. På precis samma ställe som du. Tredje gången jag förklarar det. Börjar bli lite tjatigt. Så kan du sluta spela dum..
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 23:29:11 följande:När jag sedan presenterar ett underlag för det du just uttalade, "Nu kan alla kvinnor känna sig trygga när de går hem själva på en ödslig väg,"  som inte alls stämmer med dina siffror så verkar du inte ha förmågan att ta till dig av för ändamålet relevant information.

Fast du kanske inte spelar dum...
    Du kan räkna med att din dotter inte kommer känna sig trygg på en ödslig väg. Försök att räkna ut vad det beror på..
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-02 11:30:58 följande:Helt ärligt, du har faktiskt helt fel. Du utgår från en feministisk hypotes om våra könsroller som inte stämmer med verkligheten.

I den traditionella uppfostran av pojkar ingår det att lära sig impulskontroll och att man inte slår den som är svagare, speciellt inte flickor. Det är INTE en del av mansrollen att våldta och slå kvinnor, även om du verkar tro det. Det är kanske 1% som faller utanför denna mansroll och som våldtar eller slår någon; hur ni feminister kan få det till att våldtäkter och misshandel är en del av mansrollen övergår mitt förstånd. Då kan jag lika gärna påstå att barnmisshandel och incest är en del av kvinnorollen.

Att du inte fattar hur sjuk din feministiska ideologi är. Ni borde få stöd att komma ur er hjärntvätt, någon slags specialanpassad terapi eller liknande. Jag tror inte att du eller de flesta andra feminister är onda men det är skrämmande tydligt att vissa av er blivit utsatta för en avancerad form av hjärntvätt.
    Om det inte beror på uppfostran vad beror det då på? 
    Och nej du kan inte lika gärna påstå att barnmisshandel och incest är en del av kvinnorollen, eftersom det är betydligt vanligare att män utsätter sina barn för det..
  • Miss Skywalker

TS har förklarat vad hon menar till leda!

Är folk så tröga eller vill de bara tjafsa i brist på några vettiga argument...
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-02 20:02:09 följande: 
    Och mamman inte långt efter???
    Okej vilken planet är du på?
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-03 11:05:25 följande:
    Den där planeten du snackar om verkar kool! :)
    Hur tar man sig dit?..
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-03 12:17:12 följande:Finns enkla lösningar på att få bättre löner. Jobba med ett yrke inom den privata sektorn där de betalar hyfsat, till exempel som ingenjör.
    Det görs mycket idag och har gjorts under lång tid. Många specialsatsningar på att få tjejer intresserade av teknik och data, vilket är områden med hyfsad lönesättning. Privatisering av omsorgssektorn genererar bättre betalt inom omvårdande yrken.
    Dock så anser jag att individen själv måste avgöra sina livsval; staten ska inte göra det.
    Har aldrig gillat koftor. Varför inte höja lönerna för vanliga kvinnoyrken istället för dina "enkla" lösningar på orättvisor?! Och du tror inte att det finns löneskillnader inom den privata sektorn?? Tjoho pluto här kommer jag! 
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-03 19:55:47 följande:
    Synd att du uppenbarligen inte förstår vissa saker, till exempel det där med att någon måste betala in skatt för att de offentliganställda ska få lön och att alltför höga skatter är negativa för företagande och i förlängningen statens skatteintäkter. Dock förväntar jag mig inte att du ska förstå sådant, misstänker att du inte har lärt dig så svåra saker ännu.

Jaha så det är det som förklarar löneskillnader mellan könen?!! Och kvinnor misshandlar män lika mycket som tvärtom...och kvinnor kommer inte långt efter män när det gäller utsätta barn för incest och bla bla bla...

Synd att man aldrig får några vettiga motargument, att läsa dina inlägg är nästan (o)roande..
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.