DrKejs skrev 2010-03-02 11:30:58 följande:Helt ärligt, du har faktiskt helt fel. Du utgår från en feministisk hypotes om våra könsroller som inte stämmer med verkligheten.
I den traditionella uppfostran av pojkar ingår det att lära sig impulskontroll och att man inte slår den som är svagare, speciellt inte flickor. Det är INTE en del av mansrollen att våldta och slå kvinnor, även om du verkar tro det. Det är kanske 1% som faller utanför denna mansroll och som våldtar eller slår någon; hur ni feminister kan få det till att våldtäkter och misshandel är en del av mansrollen övergår mitt förstånd. Då kan jag lika gärna påstå att barnmisshandel och incest är en del av kvinnorollen.
Att du inte fattar hur sjuk din feministiska ideologi är. Ni borde få stöd att komma ur er hjärntvätt, någon slags specialanpassad terapi eller liknande. Jag tror inte att du eller de flesta andra feminister är onda men det är skrämmande tydligt att vissa av er blivit utsatta för en avancerad form av hjärntvätt.
Om det inte beror på uppfostran vad beror det då på?
Och nej du kan inte lika gärna påstå att barnmisshandel och incest är en del av kvinnorollen, eftersom det är betydligt vanligare att män utsätter sina barn för det..