Inlägg från: DrKejs |Visa alla inlägg
  • DrKejs

Jo, jag är en manshatare.

Triskele skrev 2010-02-28 11:03:30 följande:
    Ja du, det spelar ingen roll om jag visar upp vad ts skriver eftersom du inte verkar läsa det hon skriver. Går inte att ha någon diskussion då när du fabulerar fritt.
  • DrKejs
    Triskele skrev 2010-02-28 11:39:15 följande:
    Du behöver inte tolka något, det räcker med att läsa innantill.
  • DrKejs
    Triskele skrev 2010-02-28 11:45:12 följande:
    Det är faktiskt exakt det jag gör. Och jag ser inte det du verkar se där, alltså måste jag sluta mig till att du projicerar in saker som inte står där.
    Haha! Du är ju helt otrolig, men försök att läsa följande stycke innantill. Gör det långsamt om det är svårt och håll alla egna tolkningar utanför:
    Lady Dahmer skrev 2010-02-26 22:55:28 följande:
    ... och att jämföra lite tafs med övergrepp blir inte lite löjligt. Jag tror att  dr.kejs skulle vara ganska oliberalisk i sin syn på kvinnor om han utsatts för hälften av vad många av oss utsätts för - av just kvinnor.

"Att jämföra lite tafs med övergrepp blir inte lite löjligt."

Nå, börja tolka nu.

Vad ser du i den meningen?
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-02-28 15:39:13 följande:
    Hur stor andel av de 98% männen??? 
    Ok, du får gärna presentera ett underlag för dina siffror.
    Sen får du gärna tala om hur stor andel av alla män som begår sexualbrott och vad som räknas som sexualbrott.
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-02-28 18:57:07 följande:
    Jadu varför inte googla om du är intresserad?
    Feministisk retorik; en man är skyldig tills han bevisat motsatsen. Schysst samhälle du vill ha. Jämställt? Hahahaaaaaaa!!!
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-03-01 11:20:37 följande:
    Då får du också bakläxa.
    Ta reda på hur det ser ut med överfallsvåldtäkter istället för att hitta på siffror.
    Under 2004 anmäldes ungefär 270 överfallsvåldtäkter i Sverige. Mörkertalet för överfallsvåldtäkter är lågt enligt BRÅ. En våldtäktsman begår oftast flera våldtäkter, till exempel Hagamannen i Umeå.
    Hur många av de anmälda överfallsvåldtäkterna som är falska vet vi inte men att det existerar en icke obetydlig andel av alla anmälda överfallsvåldtäkter är tydligt.
    I slutändan handlar det om att rädslan är enormt överdriven, eftersom risken för att råka ut för en överfallsvåldtäkt är lägre än att dö i en bilolycka.
    Jag undrar varför vissa grupper i samhället sprider denna bild och skrämmer upp människor?
  • DrKejs
    Lyllo skrev 2010-03-01 13:29:13 följande:
    Okej, överfallsvåldtäkter är inte så vanliga. Inte heller hajattacker på människor. Jag är rädd om jag går igenom en enslig park på natten. Jag är rädd för att simma på nätterna i Thailand. Fruktan och sannolikheten för att råka ut för något hänger inte ihop logiskt. Det finns ingen korrelation mellan graden av farlighet och graden av rädsla.
    Så, varför spä på det hela genom att konstant skrika om hur farliga alla män är?
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-01 13:31:10 följande:
    fast de flesta våldtäkter begås ju av nån man känner. Just överfallsvåldtäkter är väldigt ovanliga.
    Ja, och det torde väl innebära att sannolikheten för att en kvinna ute sent en kväll blir utsatt för en överfallsvåldtäkt är försvinnande liten.
  • DrKejs
    Myngle skrev 2010-03-01 13:32:45 följande:
    Jovisst är det så. Men det är inte någons fel. Hjärnspöken. Det är farligare för unga män att vara ute ensamma.
    I disagree.
    Det är mediernas, myndigheternas och vissa organisationers fel att myten om de farliga männen har pumpats ut i decennier. Det är med andra ord ett skapat fenomen. Varför och i vilket syfte?
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-03-01 15:11:44 följande:
    Tja, du tjafsar utan att ha torrt på fötterna; jag vill gärna basera min uppfattning på fakta. Några frågor på det?
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.