• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 16:00:36 följande:
    Tja, du tjafsar utan att ha torrt på fötterna; jag vill gärna basera min uppfattning på fakta. Några frågor på det?

Som jag svarade på ditt tidigare inlägg så fick vi båda fakta från BRÅ. Så återigen varför har då jag inte "torrt på fötterna" medans du "gärna vill basera din uppfattning på fakta"! Att tvinga mig att hela tiden upprepa vad du själv säger bara för att få sista ordet är så dålig debattteknik..
  • BigDaddy

Man skulle säkert kunna byta ut ordet mot andra som beskriver en grupp, särskilt fysiskt och biologiskt. Negrer t.ex.. Tänk att byta ut ordet "män" mot ordet "neger" eller "negrer" i alla de ställen där ordet "män" förekommer? Fyfan...

• Rockan
    DrKejs skrev 2010-03-01 16:03:21 följande:
    Ett sådant manshat skulle jag fullkomligt skita i om det inte vore så att den som startat tråden jobbar med barn. Stackars pojkar!

Var nånstans har du fått uppfattningen att TS skulle hata pojkar från..?
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 16:03:21 följande:Ja, du är inte ensam om att förundras.Ett sådant manshat skulle jag fullkomligt skita i om det inte vore så att den som startat tråden jobbar med barn. Stackars pojkar!

Jag är fullkomligt övertygad om att ni kommer att förstå när era döttrar är rädda för att vara ute själv sent, för jag är fullkomligt övertygad om att ni själva kommer att vara rädda för deras skull!
  • BigDaddy

Ju mer jag tänker på det ju mer ledsen blir jag. Jag är inte arg på TS. Hon verkar ha haft ett rent utsagt fruktansvärt liv. Herregud. Jag lider med henne i att höra hennes ton och attityd mot män. Hon måste ju varit med om och sett förfärliga saker som fått henne att tappa hoppet och tron.
    Men att hon hatar mig. Varför? Jag förstår inte alls.

• Rockan
    BigDaddy skrev 2010-03-01 16:02:32 följande:
    Med titlar till en tråd som "Jag är en manshatare", kryddat med uttalanden i själva ursprungsinlägget som "Jag hatar män.", "Majoriteten av män jag träffat är svin." och "Jag litar inte på dem" eller "De...hotar mig." så känner jag mig inte helt ute och cyklar med mitt inlägg nr 485. Vi talar om drygt 50% av mänskligheten här. Är jag verkligen långsökt i min slutsats och känsla? Går jag för långt om jag säger att den typen av generalisering är det som egentligen är något vi alla skulle förlora på?  
    Försök läsa TS på ett annat sätt; Läs det som en bekännelse av nånting man skäms för att man känner, läs det som en ärlig berättelse av vad hon upplevt & blivit utsatt för.

Jag känner nämligen precis likadant,
    men jag bemöter inte män utifrån den känslan. Jag motarbetar den & anstränger mig för att hålla öppet sinne. Jag skäms som f-n för att alla kränkningar jag blivit utsatt för skrämt mig!
  • Rockan
    BigDaddy skrev 2010-03-01 16:17:31 följande:
    Ju mer jag tänker på det ju mer ledsen blir jag. Jag är inte arg på TS. Hon verkar ha haft ett rent utsagt fruktansvärt liv. Herregud. Jag lider med henne i att höra hennes ton och attityd mot män. Hon måste ju varit med om och sett förfärliga saker som fått henne att tappa hoppet och tron. Men att hon hatar mig. Varför? Jag förstår inte alls.
    Igen; Hatet är inte mot dig, inte mot den enskilde mannen
  • Miss Skywalker
    BigDaddy skrev 2010-03-01 16:17:31 följande:
    Ju mer jag tänker på det ju mer ledsen blir jag. Jag är inte arg på TS. Hon verkar ha haft ett rent utsagt fruktansvärt liv. Herregud. Jag lider med henne i att höra hennes ton och attityd mot män. Hon måste ju varit med om och sett förfärliga saker som fått henne att tappa hoppet och tron. Men att hon hatar mig. Varför? Jag förstår inte alls.
    Ts har skrivit mer än ts! Läs resten av hennes inlägg!
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-03-01 16:13:32 följande:
    Mycket enkelt. Du säger att det är självklart att kvinnor är rädda för att gå ute på kvällen eftersom närmare 3% av alla män är våldtäktsmän. Detta är kontentan av vad du skrivit.
    Med tanke på att antalet anmälda överfallsvåldtäkter var ca 270 år 2004 så torde det innebära att varje överfallsvåldtagen kvinna blev våldtagen av en jävla massa män. Beror det på att dessa män samlas på kvällarna för att tillsammans hitta en kvinna som de alla ska våldföra sig på? Eller kan det eventuellt vara så att dina siffror är åt helvete fel för att du medvetet misstolkar dem?
  • BigDaddy
    Miss Skywalker skrev 2010-03-01 16:20:39 följande:
    Ts har skrivit mer än ts! Läs resten av hennes inlägg!
    Ok. En mer nyanserad bild framträder. Jag ser dock genomgående ett misstänkliggörande av det motsatta könet. Per automatik. Default. Det påminner mig lite om en tecknad serie jag såg. Det sitter ett äldre vitt par på en parkbänk och förbi den traskar en man som uppenbarligen är muslim (man ser det på kläderna, skägget och den mörka hyn). De hälsar på varandra så som man kanske gör när man är glad en dag och allting tycks vara uppåt. I sista rutan, när mannen klivit ur bild vänder sig den äldre damen till sin make och säger "Såg du! Han fördömde inte terrorismen!".
    Så upplever jag att TS inställning är. Män ÄR tills motsatsen är bevisad....
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.