Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Jag undviker i det största möjligaste könsinriktade kläder öht. Jag gillar gult, rött, grönt, lila etc. Gärna prickiga kläder, eller randigt, ala denna stil: http://www.blingo.se/shop/viewArticleGroupContent.asp?groupId=135
    men i många olika färger. Jag tycker man ska klä barn som barn, inte som små flickor eller små pojkar.

• BlommyNess12
    Leijne skrev 2010-02-20 16:13:03 följande:
    Men de är väl inte så lekvänligt på en pojk heller?
    Barnkläder idag öht ser ut som vuxenkläder, är utformade som vuxenkläder, efter en vuxens behov, och inte efter ett barns behov, dvs att barnen ska inte bara sitta på kontoret hela dagen i de där jeansen, utan faktiskt springa, klättra, sitta på golvet, leka, krypa etc. Jag tycker barn ska ha mjuka rörelsevänliga kläder i vanliga glada färger bara.
  • BlommyNess12
    trädis skrev 2010-02-20 17:28:01 följande:
    ledsen att jag inte är mer anarkistisk då.nej jag köper inte IKEAs rumsinredningar. jag plockar idéer från olika butiker, hemsidor och vänner och beträffande morgonrocken så är väl den ändå ett unisexplagg? kanske inte riktigt jämförbart med att sätta en klänning på en kille?
    STRUMPBYXOR? Jaså du, jag skulle vilja se dig säga till de grovarbetande karlarna här på orten att de har tjejkläder på sig, när de är ute i -25 och arbetar och har strumpbyxor och polyestertröja som innersta lager.

Jag tycker faktiskt inte att strumpbyxor är ett tjejplagg, min son använder det jämt, det är lättare än långkallingar för det blir ingen glipa mellan strumpan och benet som åker upp och knölar sig.
  • BlommyNess12
    trädis skrev 2010-02-20 17:34:10 följande:
    men orka märka ord.jag syftade till strumpbyxor i tunt material som man har under kjolar, typ stay ups. långkalsonger är något annat det. ¨ursäkta att jag inte skrev i klarspråk att långkalsonger inte ingick under den kategorin.
    Men det är ju inte långkalsonger, det är ju strumpyxor, dvs byxor som har fot (strumpa), samma sak men bara olika material bland annat bomull, nylon och ylle. (vilket är det som används mest av grovarbetarna, eftersom det är ett syntetmaterial)
  • BlommyNess12
    trädis skrev 2010-02-20 17:43:43 följande:
    ok. då tar vi bort ordet strumpbyxor från inlägget och ändrar till stayups då eller leggings eller nåt annat mer passande ord. välj själv.
    Stayups funkar jättebra, oftast har inte män det det håller jag med om, men leggins är ju bara vanliga tights och det har min son högvis av, och min bror också så det tycker jag inte heller är ett tjejplagg.
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!