Inlägg från: Hormonermedhumör |Visa alla inlägg
  • Hormonermedhumör

Klump i halsen vid ångest/stress - någon som vet varför man får en sådan klump ?

Klump i halsen vid ångest/stress - någon som vet varför man får en sådan klump ?

• Svar på tråden Klump i halsen vid ångest/stress - någon som vet varför man får en sådan klump ?
  • Hormonermedhumör
    Anonym (panik) skrev 2010-02-20 13:09:36 följande:
    Hej,förstår precis vad du menar för jag har samma sak. Svårt att svälja och äta, tappar kilon. Kopplar detta till stress och ångest, någon sorts panik. Dessvärre har jag inte så mycket svar på varför.
    Har du också besvär med mkt spända muskler ? Vilka ?
  • Hormonermedhumör
    Anonym (Livsnjutaren) skrev 2010-02-20 13:30:21 följande:
    Hej, lider av PÅ sen år tillbaka, men numera generell ångest.Har ofta klumpen i halsen och jag har fått det förklarat att dte är halsmuskulaturen som delvis spänner isg, samt att det är mkt psykiskt, många tror att det sitter ngt där, men jag är inte helt säker på om det är musklerna som är orsaken, bara att dte är väldigt vanligt samt ofarligt!kram
    Ok. Tack för förklaringen. Lider du själv av spända/hårda hals-och nackmuskler ? Så att det liksom syns utanpå ?
  • Hormonermedhumör
    Anonym skrev 2010-02-20 22:33:27 följande:
    Hej! Jag har haft samma, klump i halsen, strypgrepp över halsen och svårt att andas. Allt på en gång eller något av dem. Jag gick till en öron, näsa hals-läkare som tittade ner i halsen med kamera och sa att det ser jättefint ut. Detta blev räddningen för mig. Äntligen kunde jag slappna av. Jag gjorde avslappningsövningar varje kväll i 2 veckor och sen försvann det! Nu vet jag vad det är som kommer om det dyker upp och avslappning i hals och nacke hjälper. Massage och sånt. Det är jättevanligt med klumpkänsla i halsen vid ångest och/eller spända muskler i halse och nacke. Läkaren sa att han har massor av liknande patienter. Varje dag!Lycka till!
    Var dina hals och nackmuskler synbart stela ?

Vilka övningar gjorde du för att bli av med detta ?
Svar på tråden Klump i halsen vid ångest/stress - någon som vet varför man får en sådan klump ?