• Anonym

Klump i halsen vid ångest/stress - någon som vet varför man får en sådan klump ?

Hej! Jag har haft samma, klump i halsen, strypgrepp över halsen och svårt att andas. Allt på en gång eller något av dem.

Jag gick till en öron, näsa hals-läkare som tittade ner i halsen med kamera och sa att det ser jättefint ut. Detta blev räddningen för mig. Äntligen kunde jag slappna av.
    Jag gjorde avslappningsövningar varje kväll i 2 veckor och sen försvann det! Nu vet jag vad det är som kommer om det dyker upp och avslappning i hals och nacke hjälper. Massage och sånt.

Det är jättevanligt med klumpkänsla i halsen vid ångest och/eller spända muskler i halse och nacke. Läkaren sa att han har massor av liknande patienter. Varje dag!

Lycka till!

• Anonym

Nej, mina muskler var inte synpart stela, men jag kände mig stel. Jag köpte en avslappningscd på nätet, cd-spelare med hörlurar och körde varje kväll när barnen lagt sig. Man går igenom hela kroppen. Spänner, slappnar av, spänner slappnar av. Sen gick jag till naprapat + vanlig rygg/nackmassage ca 4 gånger.

Lycka till!

Svar på tråden Klump i halsen vid ångest/stress - någon som vet varför man får en sådan klump ?