• t0va

Gekås vol 14

Jag har tänkt att åka till släktingar runt 14-24 maj, och funderar på att ta en tur till Ullared och shoppa endel till bebisens ankomst, är det någon som har tips på villken dag vi bör undvika, antar att helgerna har fler besökare. Har bara varit där en gång när jag var liten så vi har ingen aning om vad vi ger oss in på ;)

• t0va

jaha, allt verkade inte komma med. Kollade på kartan över butiken och såg att de hade rullband, någon som vet om de bara har det eller om det finns hissar mellan våningsplanen också? Sitter i rullstol och då är det lite krångligt att använda sig av rullband, speciellt då de som ska följa med aldrig åkt rullband med mig tidigare.

• t0va
    Smultronhjärta skrev 2010-04-28 07:23:17 följande:
    Det finns hiss
    Tack, då behöver jag inte tänka på det, lite beroende på dagsform så kan rullband fungera men man vill ju inte göra något dumt nu när det är bebis i magen.

Har följt eran tråd och gjort lite anteckningar på vad som ska tittas på, helt perfekt att få lite tips innan. :)
  • t0va
    vackrastarflow skrev 2010-04-29 23:07:23 följande:
    jag går också i väntans tider när det gäller lägenhet, men jag shoppar loss ändå
    och jag håller på för fullt att flytta, invigde den nya lägenheten idag med att se till att vi har bredband from. idag och sen hamnade babyskyddet där. Så jag har tänkt att lägenhetshoppa lite när jag åker till Ullared också, även om det ska bli endel bebisshopping
  • t0va
    Elins mamma 2010 skrev 2010-04-30 10:19:34 följande:
    nån som vet om barnbidraget ger lika stor ökning av folkmängd i ullared som löning? Är det en dålig idé att åka 23 maj? barnbidraget kommer väl den 20:e?
    Det hoppas jag inte, för jag har planerat in en resa den 20:e, svärmor skrattade och sa att det var korkat fast hon har aldrig varit där heller så jag litar inte på att hon vet.
  • t0va

Jag räknar nog kallt med att 20 maj är en bra dag, att barnfamiljerna har fullt upp att sola, gräva i trädgården och stresa inför alla skolavslutningar och sånt ;)

Någon som vet om det finns tyger att köpa, min svärmor ska klä om våra stolar och undrade.

• t0va
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-30 15:19:27 följande:
    Vi åker dit nu den 20:e Maj men är där tidigt då dom öppnar
    Det planerar vi nog också att göra, så vi har tid på oss. Den som ska hänga på mig har aldrig varit där men vill "uppleva ullaredsfenomenet" ska bli intressant att se vad hon säger sen. Jag håller på att läsa i trådnar här och skriva mer inköpslistor, så jag har lite koll på vad som ska ordnas.
  • t0va

Vet ni om det finns maggördlar eller liknande för gravida på ullared, jag har börjat titta lite på sånt och om det finns på Ullared så får det hamna på inköpslistan tills nästa vecka.

• t0va
    Elins mamma 2010 skrev 2010-05-13 19:02:36 följande:
    När jag var där förra helgen tyckte jag att alla var så hänsynsfulla med sina kundvagnar, körde inte på en och stod sällan i vägen. Men då var det i och för sig inte så jättemycket folk
    Får se hur det blir nästa vecka när jag ska dit, kanske ska montera ett sånthär horn på rullstolen så tanterna flyttar på sig. Jag är svårt allergisk mot folk som ställer sig mitt i gången med sina vagnar och vägrar flytta på sig trots att jag ropar och drar dem i kläderna. En tant blev jättesur när jag drog henne i tröjan, hade ropat ett par gånger innan.

Eller så får svägerskan gå först med vagnen och plöja väg. Inte lätt när man sitter ner och inte syns. Har dem cykelflaggor på ullared? ;)

Nu har jag gått igenom pristråden och gjort en inköpslista, får hoppas att vi hittar endel fynd åt bebis. Jättebra med en pristråd så det går att se ungefär vad det ligger i för prisklasser och vad som kan finnas.
  • t0va

Någon som har tips till en förstagångsullaredare med vän? Jag och svägerskan ska åka ner på torsdag och sist jag var där var jag 10år. Vi ska shoppa bebissaker i första hand men har ni bra tips på vad man ska tänka på så tar jag gärna emot det.

Ska man ta med egen dricka för att pausa eller finns det cafe att ta det lungt på? Ingen av oss är egentligen så förtjusta i shopping men vi ska sammla vuxenpoäng och en upplevelse :)

Svar på tråden Gekås vol 14