sara1981 skrev 2011-02-21 13:30:49 följande:
Vi planerar en resa till Gekås nu i mars, har aldrig varit där förut så nu vill jag ha lite tips från er! Vi är ganska flexibla så vi kan anpassa resan för att få det så smidigt som möjligt.
Här är några saker vi funderar över:
Förmodligen kommer vi att vilja övernatta då vi har ca 45 mil att åka. Bör man övernatta "på plats" eller finns det andra trevliga ställen i närheten?
Vilken tid/dag är det lämpligt att besöka Gekås? Kan det vara bra att åka ett par dagar innan lön/BB?
Jag kommer att vara höggravid när vi åker och kommer behöva en del vilstunder under dagen, något man ska tänka på när det gäller det?
Sen tar jag gärna emot fler tips från er rutinerade besökare!

Håller med föregående talare (som svarade på din kommentar).
Sen angående tider, personligen tycker jag det är bäst att åka dit direkt när dom öppnar, för då har folket inte hunnit komma till alla avdelningar än och man gå runt å kolla i lugn och ro (om det inte är sjukligt mycket folk såklart). Om ni inte vill gå dit direkt på morgonen så kan det vara bra att åka dit efter 16 (eller är det 17?), då bussarna åker hem.
Åk dit utvilad! (så gott det går i höggravid-format ;) )
Ät ordentligt innan, så att blodsockret inte ligger på minus, då kan man lätt bli irriterad på folk som knuffas å ställer vagnarna där som inte ska stå Och då blir det INTE kul att vara där..
Ta en karta (finns någonstans vid ingången) så ni vet vilka avdelningar ni ska till och kan hoppa över dom ni inte behöver besöka.
Bara ett tips: Många bäckar små.. ;)