• Jamtland4ever

Gekås vol 14

Hejsan. Skulle kolla om någon vet om ullared säljer bärsele och hur mycket det kostar? Funderar på att åka dit och handla hem saker innan mitt barn kommer.

Finns det några tips om vad jag inte får missa i ullared till bebisen?

• Jamtland4ever
    AochJsMamma skrev 2010-07-17 08:58:31 följande:
    Nope, bästa Gekås väder ju! Have fun! Nåt speciellt du ska spana efter?
    Jamtland4ever skrev 2010-07-16 23:51:48 följande:
    Hejsan. Skulle kolla om någon vet om ullared säljer bärsele och hur mycket det kostar? Funderar på att åka dit och handla hem saker innan mitt barn kommer.

Finns det några tips om vad jag inte får missa i ullared till bebisen?
    tycker det mesta finns för bra peng, typ sängkläder, leksaker (typ skallra etc) babygym, skötbädd etc etc etc
    Okej tack för svaret då ska jag försöka få med karln på idén att vi kan åka dit och handla lite nästa vecka
  • Jamtland4ever
    AochJsMamma skrev 2010-07-17 20:35:00 följande:
    det tycker ja, vi köpte mkt där när jag var gravid! Mycket av det var saker som fanns precis likadana alternativt liknande på Babyproffsen men bra mkt billigare...badbalja, badhjälp etc är ju oxå billigt..
    Jag har inte varit på ullared nu i säkert 8 år så det har säkert förändrat sig sen dess. Så det ska bli lite kul om vi åker. Är dessutom första barnet så har egentligen ingen koll på vad som behövs mer en vagn säng och nappflaskor och lite kläder.
  • Jamtland4ever

Förresten vet någon om de har badkläder kvar innne till oss vuxna? är ute efter en bikini men har ganska stor byst så har svårt att hitta det i vanliga affärer

• Jamtland4ever
    Bambusa skrev 2010-07-18 15:16:00 följande:
    svar till #3666 jamtland4ever...  lite mer som kommer upp i mitt huvud..  nappar, amningskudde, skötbord & skötbädd, babygym,babysitter (med eller utan gung funktion) filtar,sängkläder,spjälskydd, amningsbh och amningskläder (snordyrt i andra afärer) vetevärmare är skönt under förlossningen, men även efter.. bärsjal har dom en billig med..
    okej det var mycket som fanns där. Får bli en sväng dit och handla
  • Jamtland4ever

Hejsan. Ska ner till ullared nu den 25e mars. HAr lång väg att resa. Reser från åre och ner. Så har en liten fråga. Finns det bärsele eller bärsjal på ge-kås? hur mycket kostar den? Vad ska jag passa på att köpa mer där? har en liten dotter på 5 månader. framför allt vad bör jag tänka på för jag ska ha henne med mig. Kommer dock inte köra hela vägen på en gång utan kommer stanna i östergötland hos mina föräldrar ca 2 dagar innan så det inte blir så långt för henne att sitta i bilbarnstolen.

• Jamtland4ever
    Seldonia skrev 2011-03-04 10:33:06 följande:
    Jamtland:

Bärsele hade de för en vecka sen, men det är en sån sak som kan ta slut har jag förstått. Vet tyvärr inte vad den kostar.
    Jag köpte Gripsholm-lakan i bomullssatin till vår lilltjej. Jättemjuka och sköna att sova i! Så kan du köpa på dig matgrejor om ni inte har allt redan. MAM hade de både nappar, flaskor och muggar när vi var där.
    Semper gröt på burk från 6 mån hade de, sen var det mat och mellis från 1 år.
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-04 10:51:01 följande:
    Bäddset har de jättefina till både vagn och spjälsäng, bodies och byxor med fina tryck brukar finnas till bra pris, nappar, flaskor, tallrikar, bestick osv. till barn som Sofia sa. Leksaker brukar vara billigare än i vanlig butik; tuggleksaker, Fisher Price, Brio etc. Badleksaker, badlakan/capes, skötbäddar, underlägg, plastad frotté, amningsbehåar till dig... *vill också åka*
    Tackar för svar. då vet jag lite mer som ska skrivas upp på listan. tack
  • Jamtland4ever

Har en liten fråga. om man åker till ullared den 25e som är en fredag denna månad när ska man komma dit för att slippa den värsta kön?

• Jamtland4ever
    Jopja skrev 2011-03-11 16:37:03 följande:
    Tror inte ens du behöver vara orolig för kö då! Glad
    Brukar inte bli mycket folk innan påsk, är ju fortfarande lågsäsong!
    okej då behöver vi inte stressa på morgonen att komma iväg
  • Jamtland4ever
    Humlan76 skrev 2011-03-28 09:09:27 följande:
    Hejsan,

Är det någon som vet vad de har för bilstolar på Gekås givetvis vad de kostar?
    Babyskyddet kostade 389 kronor i fredags när jag var där. Kollade tyvärr inte på den andra.
  • Jamtland4ever

Hej.

Är det någon som vet när vinteråkpåsarna kommer in eller om de redan finns?
    Är det någon som vet om de har lite större skötväskor?
    Ska åka dit den 16e juli.

Tack på förhand

• Jamtland4ever
    mia A skrev 2012-06-27 23:41:07 följande:
    Babyskydd vet någon vad sådan kostar?????????????????
    tror det stod tidigare i tr¨åden 399 kronor och 899 kronor om du menar den allra första bilstolen
  • Jamtland4ever
    nirakanna2 skrev 2012-06-28 22:21:56 följande:
    Jag gick bara förbi avdelningen men deras vanliga "täckpåsar" med fleeceinsida fanns i flera färger och har iaf kostat 229 kr rätt nyligen
    Okej tack för svaret
  • Jamtland4ever
    nirakanna2 skrev 2012-06-30 20:21:11 följande:
    Jamtland4ever: Vi hade förresten en sån åkpåse och var fullt nöjda (och ännu nöjdare att vi inte betalat en förmögenhet för en hippare variant i nån märkesaffär) Jag tror att de har någon fårfällsfodrad variant också
    okej tack så mycket. Bor uppe i Jämtland så behöver lite varmare då vi har ganska kallt här på vintrarna
  • Jamtland4ever

Hejsan nu kommer det bli ett långt inlägg. Men skulle vilja veta lite priser för och kolla om det är värt för mig som bor i jämtland att åka ner till ullared och handla. Hoppas någon kan svara på några ialla fall.

Till sonen i storlek 80 och 46/48(mössa)
    regnkläder (helst en overall)
    regnvantar
    regnhatt
    vinteroverall
    vantar
    mössa
    polokrage
    fleecetröja
    fleecebyxor
    raggsockar

Till dottern i storlek 92-104
    regnvantar