• MissMurrig

Gekås vol 14

Någon som vet vad en barngrind(trappgrind) kostar?

Vet ni hur det brukar vara den 20e med folk och så? Barnbidrag o allt.... 
  • MissMurrig
    Hej! Ni som köpt babywatcher på Ullared, är ni nöjda? Funkade de dåligt, bra eller jättebra? Vilken har ni köpt? 
  • MissMurrig
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-16 21:33:06 följande:
    nä jag visste inte då att det fanns en så billig som ansågs vara bra. Hade jag vetat hade jag nog köpt en att ha om det skulle behövas
    Jag köpte först den billigare varianten som de har där, men tyckte inte den var så bra, fick ut typ 30ml på en kvart... Men sedan köpte jag Mam's, som Gekås också säljer, den pumpade jag ut en full flaska (130ml) på 5 min... 
  • MissMurrig

Hej någon som sett om de har några fina mörkläggningsgardiner? Vill skaffa till min son... 
    Lite OT, men en följdfråga, har någon tips på hur man sätter upp en rullgardin? "Inne" i fönsterhålet ellet utanpå? Det är ändå typ 10-15cm djupt... 

• MissMurrig
    Momalicious skrev 2011-05-24 09:13:23 följande:
    Missmurrig: beror ju på hur fönstret öppnas och så. Våra sitter innuti på själva fönstret, dom öppnas inåt.
    De vinklas (nederdeler går ut, överdelen in).... Har kommit fram till att det nog är snyggast innanför "lådan", men kanske längre ut så att de går att öppna fönstret.
    AochJsMamma skrev 2011-05-24 10:02:05 följande:
    hmm beror på vad du menar med fina..? Jag köpte i torsdags, vita då jag ville ha vitt, kostade 99 kr. Hade även ett annat märke som kostade 159 eller om det var 179.. dessa var 150 cm breda, fanns andra bredder också. Även andr afärger, typ svart, etc (de vanliga färgerna som finns på Jysk, IKEA, etc).
    Tänkte att det kanske fanns några som passade till ett barnrum, med stjärnor eller andra barnmotiv. Fins inte mycket sånt alls ute i butiker vet jag... Men de måste vara riktigt mörkläggande. Det är ljust som mitt på dagen i sonens rum på kvällen, trots persienner.

• MissMurrig

Åh nej! Lönen har inte kommit idag! Om den inte kommer tills imorn så kan jag ju inte åka till Gekås! Ack o ve! Hoppas det ordnar sig!

• MissMurrig
    firepuzz skrev 2011-05-25 22:23:54 följande:
    Något man måste köpa till ofödd bebis? Där nere
    Mycket Nää... Men jag handlade där innan. Det blev nappar, nappflaska (MAM båda 2, jättebra och mycket billigare där)... Köpte typ allt till bebisen där... Spjälskydd, leksaker, kläder, hjälmmössa, badgrejer, tvättlappar, skötbordsunderlägg, petskydd, skåplås( fast de är ju till senare när de börjar öppna luckor och kryper).

Men nappar och nappflaskor är bra att passa på och köpa där iaf. Och så leksaker som de kan underhålla sig med när de blir liiite större. De har babysitters och babygym också. 
  • MissMurrig
    Thegran skrev 2011-05-26 07:59:31 följande:
    Till ofödd bebis är det ju alltid mysigt att köpa någon fin, mjuk filt att ta med till BB, och kanske lite bebisleksaker.sängkläder till vagga och spjälsäng är billigt, likaså plastad frotté att ha i sängen ifall det sker någon olycka.
    Just det, även plastad frotté till sig själv innan bebisen är född! Om vattnet går på natten, så kan man rädda madrassen från att marineras i fostervatten...
  • MissMurrig

Är det någon som vet hur trafiken är efter 16 mellan Göteborg och varberg? Tänkte ju åka efter jobbet idag, hoppas inte vi fastnar i några köer, då tar det ju jättelång tid att komma fram!

• MissMurrig
    MissMurrig skrev 2011-05-26 08:14:05 följande:
    Är det någon som vet hur trafiken är efter 16 mellan Göteborg och varberg? Tänkte ju åka efter jobbet idag, hoppas inte vi fastnar i några köer, då tar det ju jättelång tid att komma fram!
    Det var ingen lek kan jag tala om, först värsta köerna fram till onsala nästan, men det rullade på ganska bra, mellan kållered och onsala kunde man ändå löra i typ 70... Men på vägen hem hade en lastbil vält, och sedan var vi tvugna att åka bakvägen genom kungsbacka till kållered, för de asfalterade.... Tog nog 1,5-2 timmar per väg istället för en timma....

Men det var ju alldeles lugnt inne i varuhuset efter 18 iaf.. Hittade nästan allt jag letade efter.

• MissMurrig
    Jeny skrev 2012-02-23 20:28:02 följande:
    Någon som vet vilka modeller de har på babyvakter och vad de kostar?
    Såg att de hade ett inlägg om detta i deras egna blogg, men där står inte priserna.... Men det fanns 3-4 olika märken
  • MissMurrig
    Mammatillmini2008 skrev 2012-06-08 08:14:22 följande:
    Någon som vet hur mammakläderna är? Och om det finns nått bra inne just nu, ska ner om 2 veckor och kommer då vara gravid i vecka 13, så jag är väl mest ute efter kläder att ha till hösten/vintern då liten är beräknad i början på januari
    De har inte mycket mammakläder. Lite linnen och mysbyxor, och någon jeanskjol (tror jag det var, eller vida shorts). Det fanns någon topp/tunika men JAG tycker inte de är så fina. 

Jag var på Gekås igår, och det var JÄTTELUGNT! Så skönt! Man behövde aldrig trängas någonstans! Hade man velat prova kläder så hade det varit lugnt, inga köer.

Såg även Morgan och Boris, och så ropade de på Ola-Conny Så de var alla där igår! Morgan såg sådär blyg och tafatt ut som vanligt, man tycker att han borde för lie mer pondus och självsäkerhet när han är så känd, men inte...
  • MissMurrig
    Luxuz skrev 2012-06-08 20:01:06 följande:
    Hej! Jag tänkte höra om det är någon som sett picknickkorgar på Gekås? Jag tänkte nog snart åka dit och tänkte då även köpa någon födelsepresent åt en som fyller 1 och en som fyller 4 år. Någon som har något förslag på vad jag kan köpa då som finns på Gekås? Tacksam för hjälp!
    Det beror ju på hur de är. En 1-åring som är "framåt" i utvecklingen kan uppskatta helt andra saker än en mindra "utvecklad" 1-åring, som kritor kanske(min gillade att rita när han var ett). Men de har ju böcker, pekböcker och såna med tjocka sidor är ju bra. Kan han/hon inte gå kanske en gåvagn kan vara något? Mjukdjur eller badleksaker är också bra.

En 4-åring kanske gillar pyssel, pärlor, halsbandsgrejer, pärlplattor? Pussel, filmer, det finns massa Bilar/Cars-grejer om han/hon gillar sånt. Annars kanske lego? Leksaksspis, låtsasmat, eller annan fantasi-lek? Utklädnadsgrejer.  
  • MissMurrig

Har någon varit där nyligen och sett dockvagns-sulkys? De fanns där i oktober, men vänner har varit där 2 olika ggr i nov och då fanns de inte. Ångrar så att jag inte köpte när jag såg dem, undrar lite hur ofta de får påfyllning...

Svar på tråden Gekås vol 14