• Bambusa

Gekås vol 14

wildlife skrev 2012-09-20 08:00:32 följande:
    Någon som vet hur one the peak är i stl, normal eller liten (barn)? 
    beror på, min dotter som är 98cm lång va overallen precis på gränsen i 98-104..
     i 2delat har hon provat förra årets i enkel 110 och de är rymligt men inte för stort..  pilé fleece jackorna tyclker ja är så, hon har alltid haft 1-2storlekar större på dom, dvs har vuxit ur 98 rätt rejält nu, den sitter tajt,är kort överallt.. men 110 är rymlig en inte för stor..  så lite små skulle ja säga att dom är..
  • Bambusa

var de här nån undrade om den enklaste typen av babysitter ??? ja lovade och kolla iaf, och de va 199kr den kosta..

• Bambusa
    Hon o Han skrev 2012-09-21 21:36:27 följande:
    någon som vet om dom har regnoveraller till hund ? stora? 

kan tänka mig där är mycket folk nu så tänkte fråga vilken dag ni tror är bäst att åka upp? ons eller lörd? (funderar på att åka sån buss då jag ej har bil just nu)   
    ja, jag kollade åt min, en dom är så så de fanns inte några till dom (har storlek 27 resp 32)  men de fanns större, en hur stora vet ja inte, och kommer inte ihåg priset tyvärr..  i onsdags va de mkt er folk än måndag och tisdag iaf, samma väder alla dagarna..
  • Bambusa
    skånetös78 skrev 2012-09-25 15:18:26 följande:
    Någon som vet om de har någon tvilling/syskondockvagn? Min dotter önskar sig en sån i present men det verkar ju omöjligt att hitta..
    min dotter ville med ha en, och ja hitta en på loppis i våras.. kolla blocket, tradera mm...
  • Bambusa
    mrseriksson skrev 2012-10-01 18:27:06 följande:
    TinkyWinky...Tur du har nära då...;)...
    själv sätter man sig på bussen söndag morgon, endast 78 mils resa..... 
    wow, tom lngre än vi har.. vi har 62mil...  brukar ta oss 8timmar över natten, med en tankning och en bensträckare.. men sist käka vi frukost efter vägen så de tog närmare 9timmar..
  • Bambusa
    PinglanGbg skrev 2012-10-04 20:33:19 följande:
    Jag vill veta om dom säljer örontemp för barn. Braun Multiscan och vad den kostar där?
    vi köpte den för  2år sen, och de va MKT billigare, såg den förra månaden ed, men kollade inte priset.. våran felar lite, men ingen för öron går att lita helt på, bäst är iaf i rumpen, men vi kopliterar med denna, så slipper vi ta i rumpan på dottern hela tiden.. men är man i kontakt med sjukvården bryr dom sig inte mkt o vad örat visat, dom vill ha rump-temp..  så de är ju bra om man kan vänja barnet vid den med.. min 4åring bryr sig inte om rump-tempen alls..   tex nu har hon ev vattkoppor..  skönt å ha koll på tempen då.. ibland kan ja kolla båda satidigt, så vet ja hur kt de skiljer, och kan sen tepa henen i örat fast hon sover.. å räkna lite å så vet ja o ja ska ge alvedon elelr inte.. har lyckats ge de i rumpan medans hon sover med..  men flytande verkar lite snabbare..
  • Bambusa
    Simben skrev 2012-10-05 22:10:02 följande:
    Hej, ska till gekås om två veckor och tänkte kolla lite med er här om det är nån som vet om de säljer surfplattor där och vad de isåfall kostar??

Sen tänkte jag oxå kolla om nån vet om de har ridhjälmar till barn (inte jofa) utan en mer sån som har ventilation? och vad priset på dom är isåfall?

tack på förhand!
    billigaste va 99, sen var de 199 och 299 på dom flesta, fanns med ventilation för dom priserna.. vi köpte en till 4åringen..
  • Bambusa

babysitter finns från 199kr, babyskydd finns, men kommer inte ihåg pris eller märke.. nästa bakåtvända bilstolen finns inte, så den får man köpa på annat ställe sen... ja skulle dock inte kunna tänka ig ett babyskydd utan bas som an spänner fast i bilen och sen bara klickar i babyskyddet.. vi hade akta graco med bas för 4år sen.. rymlig, dottern kunde sitta i den läänge (hade den på bussresa vid 18 mån, så ja slapp släpa på den stora bakåtvända bilstolen och dottern (hade ingen vagn med..)    jag älskar bilstolar (bakåtvända) och provar alltid en massa när ja har tillfälle, och dottern tycker de är kul med..

• Bambusa
    Lilly Li skrev 2013-02-25 18:06:13 följande:
    Någon som vet hur det ser ut med prematurkläder nu för tiden? Ska ner i veckan och min kompis bad mig kolla... Av tidigare inlägg verkar det som att det i allafall har funnits.

i höstas fanns de lite iaf, inget jätteroligt, men lite baskläder, och  KappAhl har börjat igen med prematurkläder i storlek 44.. fast oftast är ju prematurkläder snordyra, men inte i Ullared :)
  • Bambusa
    vivi85 skrev 2013-02-25 21:44:46 följande:
    Var på gekås idag.. Bor ca 3.5 mil därifrån och är där ofta.. Upptäckte att dottern behövde nytt fodrat regnställ.. Köpte abeko... Är det verkligen samma som är betydligt dyrare i verkliga "livet".. Är ju stor skillnad isf på priset...

åh, ja som letade i höstas, men hittade då inget -bor 63mil bort, så kan inte åka så ofta som ja vill..
Svar på tråden Gekås vol 14