• Krabbolina

Gekås vol 14

CA81 skrev 2010-03-05 14:27:08 följande:
    Det gäller att se upp med priser. t.ex. badstöd (buddy) var 30kr dyrare på GeKås än på babyland. Jag hade tänkt köpa via tvättmedel men det var oxå betydligt dyrare än i vanlig affär. Det lönar sig att kolla upp priser innan man åker till Gekås, det hade jag gjort och handlade bara det som var billigare.
    jag köper nästan aldrig schampoo och såna saker är uppe, alltså de första sakerna man springer in i.

Jag köpte dock rexona och dove deo igår.

Sen köpte vi maskindisktabletter, har aldrig testat dem innan men 50 kr för 90 tabletter låter iaf som ett bra pris.
  • Smultronhjärta
    Krabbolina skrev 2010-03-05 14:52:06 följande:
    jag köper nästan aldrig schampoo och såna saker är uppe, alltså de första sakerna man springer in i. Jag köpte dock rexona och dove deo igår. Sen köpte vi maskindisktabletter, har aldrig testat dem innan men 50 kr för 90 tabletter låter iaf som ett bra pris.
    De där maskindisktabletterna(om de ff är vita)är superbra för svår fläckborttagning
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-03-05 14:57:23 följande:
    De där maskindisktabletterna(om de ff är vita)är superbra för svår fläckborttagning
    åååh låter bra!
  • Wallmo
    Att gnugga på fläcken eller att köra i stället för tvättmedel?
  • Smultronhjärta
    Wallmo skrev 2010-03-05 15:14:11 följande:
    Att gnugga på fläcken eller att köra i stället för tvättmedel?
    Jag brukar lösa tabletten i lite vatten,låta plagget dra en stund, gnugga lite, ev dra lite till annars skölja ur och tvätta som vanligt..Dock måste det vara en vit tablett eftersom de med blått i kan färga!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • mm m

När brukar vår/sommarkläderna komma fram?

Finns skinnjackor med mudd ;vet inte vad modellen kallas men de som funnits ett bra tag?  Eller vet ni om det finns en skinnaffär i eller inrheten av Gekås?
    Gärna pris också

• Bubblan2
    Krabbolina skrev 2010-03-05 14:52:06 följande:
    jag köper nästan aldrig schampoo och såna saker är uppe, alltså de första sakerna man springer in i.Jag köpte dock rexona och dove deo igår.Sen köpte vi maskindisktabletter, har aldrig testat dem innan men 50 kr för 90 tabletter låter iaf som ett bra pris.
    Lactacyd är mycket billigare på Gekås än i affärer här hemma...iaf när de har de stora flaskorna, 1000 ml för 32:95. :)
    Annars struntar jag också i den avdelningen.
  • Zodic
    CA81 skrev 2010-03-05 14:27:08 följande:
    Det gäller att se upp med priser. t.ex. badstöd (buddy) var 30kr dyrare på GeKås än på babyland. Jag hade tänkt köpa via tvättmedel men det var oxå betydligt dyrare än i vanlig affär. Det lönar sig att kolla upp priser innan man åker till Gekås, det hade jag gjort och handlade bara det som var billigare.
    jag brukar köpa diskmedel betydligt billigare än hemma, men det beror ju på  vad man har för krav, men samma märke brukar vara mkt dyrare hemma.

och typ sunsilkshampoo, 15:- kostar det ingenstans här iaf.. deon är halva priset :)
  • ramone1
    jadom är jätte bra, köper alltid dom, om det är de i burk som du menar
  • Peak

jag var där i torsdags och i går, kan säga att det var hur lugnt som helst på torsdagen och igår var det mycket mer folk! Så jag skulle inte åka en fredag om man skulle vara där en dag nu framöver utan någon annan vardag! Inte för att det är att jämföra med när det är mycket folk på sommaren eller i nov men ändå jobbigt tycker jag när det är mycket folk!

hannis00 skrev 2010-03-05 12:18:54 följande:
    Hur mycket brukar ni handla för när ni åker?
    Jag köper det jag behöver (och en hel del jag inte visste att jag behövde {#lang_emotions_laughing}) när vi är där så det brukar gå åt några tusenlappar. Sedan har jag inte koll på vad schampoo kostar på ÖoB tex det kanske är lika billigt eller skiljer någon krona men är jag ändå på Ge-kås handlar jag där, åker inte en extra tripp till ÖoB eller annat ställe för att de har lika billigt här hemma. Det är ingen affär jag handlar i så det blir i så fall en extra tur bara för det!

Det är ju såklart smartare att ha priskoll och att man som många andra handlar vinterkläder osv, men att handla kläder så man inte ska behöva köpa på ett helt år skulle aldrig funka för mig! Jag köper det jag tycker är snyggt! Om jag bara skulle köpa sådant vi behöver skulle det inte bli något annat än förbrukningsartiklar tror jag och typ ny vårjacka till sonenoch så.... {#lang_emotions_wink} Så enligt många är jag ju hemsk som bidrar till konsumtionssamhället - men ja that´s me...(å andra sidan går och cyklar jag nästan jämt haha så det kanske jämnar ut sig!?)

Ska lägga in bilder i BT!
    ♥ http://hemmahoskristin.blogspot.com/ ♥
Svar på tråden Gekås vol 14