-
Hade varit jättegulligt av dig!Ruso skrev 2010-03-21 10:20:40 följande:Min son blir två strax, och jag köpte en overall, tycker de är kanon att ha på istället för tvådelad. Inga glipor och smidigare att ha på. Funkar helt klart som regnplagg året runt, med typ fleece under kan man ha dem även om det är lite kallare om man vill. Jag tror det blir bra med 98 till din son, hade nog inte tagit mindre. Min son är några cm längre och 14.5 kilo, och jag tog en 98. Det finns gott om växtutrymme, man jag tror jag kunde haft 104 på honom också utan att det hade blivit för "fult". Kan ta en bild på honom och mäta honom igen - återkommer! -
Tack så mycket! Tror nog det får bli en 98 då, såg ju jättefin ut på din son. Hoppas nu bara det finns kvar på torsdag!Ruso skrev 2010-03-21 11:08:50 följande:Nu har jag lagt upp bilder på sonen (som visade sig vara bara 86 cm stående...) i sin overall, och även i ett tvådelad set från samma märke (höstens), och lite andra kläder som jag köpte åt barnen. -
Nån som vet om det finns blöjbadbyxor på Gekås? Undrar också om det finns lite roligare leggings, typ med lack/skinn detaljer el. nitar, öljetter el. liknande?
-
Det var ju synd...74 blir alldeles för småttPigelinen skrev 2010-03-21 12:03:41 följande:Finns badblöja upp till typ 74 de kostade mellan 10-40kr beroende på utseende. Leggins vet jag inte
-
När det gäller handväska (modell större) och tofflor (till jobb) är det Gekås eller nån av skoaffärerna som gäller då? Imorrn är det äntligen dags!
-
Hur är det med smink, t.ex. foundation på Gekås. Finns de vanliga märkena och är det billigare än i andra butiker?
-
Var på Gekås idag och fick tag på den omtalade regn/skaloverallen som jag undrar om det verkligen är tyg som andas i, det står ju ingenstans och det borde de väl inte strunta i att skriva ut om det var så, eller? Iaf så var de jättefina och det fanns många kvar om någon undrar. Flest med mönster men de var finare tycker jag än de enfärgade. Nåt annat som sagts här i tråden är att de är små i storlekarna. Det upplevde jag inte alls. Min son har 86/92 i tröjor och 80/86 i byxor. Efter mått så köpte jag en 92 och inte 98 som jag först tänkt, men skulle nog ha köpt 86 egentligen för den blev lite stor tycker jag. Det funkar dock eftersom det är resår vid foten och man kan dra åt i ärmslut. Men den blev ganska pösig.
-
Nu tänkte jag inte så mkt på de övriga färgerna men i turkost hade de bara några 74:or och en 98 i enfärgat men många mönstrade, har för mig det hängde mest mönstrade i övriga färger med. Svårt att förklara mönstret men grundfärgen är densamma som de enfärgade och sen är det massa krumilurer typ som ett utrullat garnnystan som ligger huller om buller liksom i mörkgrått. Men det är ändå ett ganska diskret mönster och jag tyckte det såg lite roligare ut än enfärgat, det händer liksom lite!Wilmis07 skrev 2010-03-25 23:03:52 följande:Vad var det för mönster? Dåligt med enfärgade skaloveraller? -
Fanns det byxa och jacka i samma material som regnoverallen som det pratats mycket om nu!? Typiskt att det inte fanns i torsdags då hade det nog blivit det.Hannajo skrev 2010-03-28 10:02:12 följande:I min blogg finns tre inlägg med bilder från Ullared. www.livet-enligt-johanna.blogspot.com -
Min son testade overallen ute igår. Stod dock inte på knä eller satt i några vattenpölar. Bara kortare stunder på knä i blöta löv och blött gräs. Det höll den för men illa vore det väl annars. Dock så testade jag lite i handfatet med att spola på den och den verkade hålla tätt på själva tyget, dock däremot inte vid dragkedjan. Så jag tror att det nog kan läcka in om de står på knä i blöta nån längre stund och definitivt i vattenpölar då slutet på dragkedjan (där jag spolade) bör komma vid knäna.AochJsMamma skrev 2010-03-30 06:31:40 följande:Är det någon vars barn har använt skaloverallen ännu? Är så nyfiken på hur vattetät den är, om den håller torrt så att säga, innan sonen får ha den på dagis istället för sin POP skaloverall.