• Linafina77

Hur tidigt fick ni graviditetssymtom?

Hur tidigt kände ni av er graviditet? Vad var de första symtomen?

• Svar på tråden Hur tidigt fick ni graviditetssymtom?
  • Mamma2009

Med min andra så kände jag i vecka 3 att jag var gravid kissade hela tiden och mådde illa.

• kilowatt

En vecka innan BIM, hade extremt ont i brösten på ett vis jag inte brukar ha under pms. Snart går jag in i vecka 7 och har om möjligt ännu ondare. Puh.

• Mandragora

Mitt enda symptom var utebliven mens. Annars hade jag inga.

Awesomeness now has a name. Let me introduce myself. | shakti.blogg.se
  • PetraMunchen

Första misstanken några dagar efter ägglossning. Jag fick en hormonomsvängning och klamrade mig fast vid min man som en tokig efter att vi småtjafsat lite. Min reaktion var INTE i relation till situationen. Då misstänkte jag det hela eftersom jag kände igen mig från förra graviditeten. Men jag vänta snällt till planerat mensdatum (runt vecka 4-5) och köpte ett känsligt gravtest som bekräfta det hela. Jag upplevde också 2 dagar med då jag var extremt kissnödig typ en gång i timmen runt vecka 4 innan jag plussat.

• Ollibolli

De första symptomen fick jag nog runt vecka 4-5. Visste inte än att jag var gravid men brösten svullnade något enormt och fick gå upp 2 BH-storlekar!! {#lang_emotions_laughing} Dessutom så var magen lite svullen. Tänk att jag inte fattade att jag var gravid... Trodde att det berodde på att mensen var försenad eftersom magen o brösten alltid svullnar på mig några dagar innan mens. Illamåendet, tröttheten och huvudvärken kom runt vecka 7.

• veronica03

Mycket tidigt. Och jag vet att det inte bara var inbillning, for vi hade faktiskt inte forsokt bli gravida alls - den enda gang vi gjort det (grundat min mans resanden den manaden) var faktist fore de 5 dagar som det heter att man kan bli gravid. Sa jag undrade redan ca 1,5 vecka fore forvantad mens varfor min mage kandes sa konstig. Hade magknip och "strammande" kansla. Var jatte torstig och mitt tandkott blev blodrott. Min mage svallde genast upp och blev "konstig" - formodligen nagon overkanslighet mot hormonet. Madde rysligt illa/hade magknip en hel natt sa jag kopte ett grav test redan dag 28 i min cykel (normalt har jag en 30 dagars cykel) - och tankte att det nog knappast visar nagot sa tidigt och tankte samtidigt att man ju inte BORDE kunna bli gravid utanfor de 5 beraknande dagarna. Men jag plussade....

Efterat var det irriterande for min svarmor sa att det inte var mojligt att jag kannt stramande vark/magknip/illamaende sa tidigt. Allt jag kan saga ar att sa kande jag och dessa symptomer fick mig till at ta en (positiv) gravtest. Och samma symptomer blev sedan starkare och starkare...

• PetraMunchen
    veronica03 skrev 2010-03-10 14:12:39 följande:
    Efterat var det irriterande for min svarmor sa att det inte var mojligt att jag kannt stramande vark/magknip/illamaende sa tidigt. Allt jag kan saga ar att sa kande jag och dessa symptomer fick mig till at ta en (positiv) gravtest. Och samma symptomer blev sedan starkare och starkare...
    Äh, visst kan man känna av det tidigt, speciellt med andra barnet när man känner igen sig lite. Vi hade ju heller inte planerat. Jag trodde också att det var "safe". Men tji fick vi... jag var gravid! Vi hade väl tänkt vänta till i höst innan vi försökte men men... ibland händer saker man inte planerat.
  • SandraDee

veckan innan BIM blev jag en helt annan människa med ett humör från helvetet....men det försvann dagen innan BIM och har inte kommit tillbaka som tur är :)

• Krake

Ca en vecka innan den uteblivna mensen, ser jag nu med facit i hand.

Jävligt humör, PMS * 2 typ.
    Lätt illamående när jag var hungrig.
    Förbättrat luktsinne (märkte jag inte själv men fick påpekat för mig att jag var överkänslig för lukter)
    Humöret hängde med ett bra tag sen. Det var hemskt men jag visste ju varför så det var bara att stå ut.
  • melamikaela

I v.5 började jag frysa något galet mycket och då började jag räkna på när jag haft mens senast och fattade att det kanske var dags att testa mig och visst var jag gravid.

En liten del av dig, en liten del av mig. v.35
  • Blitz

Redan innan jag visste säkert att jag va gravid. Mådde illa, kallsvettades, tålamodet var som bortblåst, blev lätt grinig och sur och jag vart tvungen att äta för att inte känna mig svimfärdig. Hade svårt för lukter oxå.. Det blev ju knappast bättre de 4 närmsta månaderna kan jag säga hehe {#lang_emotions_tongue_out}

• xBellax

Jadu jag fick lite ont i ryggslutet tidigt typ precis  ett par dagar innan jag testade mig de högg lixom till i v5.

Men i v9 kom de riktigt symptomerna såsom illamående osv,....

• smulan1981

Bläää, är i vecka 5 och mår illa som satan. urk!

Men började misstänka för iaf 1,5 vecka sedan då jag fick springa å kissa hela tiden samt lite ont i magen.
    Brösten börjar kännas ömma nu som först. 
    Kram
Svar på tråden Hur tidigt fick ni graviditetssymtom?