• Anonym

    Arabkvinnor bättre än svenska???

    Jag är gift med en man ifrån ett arab land och ibland när vi har diskussioner/gräl med varandra så säger han alltid att arabiska fruar är mycket bättre än svenska. Varför????

  • Svar på tråden Arabkvinnor bättre än svenska???
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-20 21:21:27 följande:
    Kanske för dem inte säger emot sina män?
    Är det verkligen så??? Säger de aldrig någonsin emot sina män???
    Några arabkvinnor som kan svara här på FL???? Jag vill gärna veta
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-20 21:23:32 följande:
    Är det verkligen så??? Säger de aldrig någonsin emot sina män??? Några arabkvinnor som kan svara här på FL???? Jag vill gärna veta
    min man är muslim ifrån kurdistan och han säger att kvinnorna lyder sina män och säger inte emot dem. frågar innan dem ska få gå ut osv.

    men sen finns det ju undantag, alla är ju inte så.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-20 21:26:05 följande:
    min man är muslim ifrån kurdistan och han säger att kvinnorna lyder sina män och säger inte emot dem. frågar innan dem ska få gå ut osv. men sen finns det ju undantag, alla är ju inte så.
    glömde skriva att det är inte araber som är så, utan muslimerna i arabländerna
  • Anonym (haha)

    Det beror på vad det är ni inte är överrens om

  • Anonym (USCH!!!)

    Ja va gift med en muslim och jag hatar honom idag!!! Mitt barn är det bästa jag har men skulle jag kunna göra det förhållandet ogjort så hade jag gjort de för länge sen!! Idag är han gift med en muslimsk kvinna som han hämtade hit och nu har dom tre barn så han har aldrig vårat barn... För han har inte tid!!!
    HATAR honom............

  • Anonym
    Anonym (haha) skrev 2010-02-20 21:30:45 följande:
    Det beror på vad det är ni inte är överrens om
    Det är just det han säger att de tjafsar aldrig tillbaka utan är bara tysta.
  • Anonym (Muslim och arab)

    jag är både muslim och arab och det är min man med. jag lyder inte honom, jag lyder ingen människa förutom mig själv. jag serverar honom inget på ett fat heller och i vårt hushåll är det minsann han som tar det största ansvaret med hemmet och barnen.
    som person har jag väldigt starka åsikter som ibland går emot min mans (annat vore väl konstigt) men han respekterar det (vilket han ska om han är normal).
    såklart vi säger emot våra män, det gör jag minsann. jag finner mig inte i någon skit, från honom eller någon annan!!
    =)

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-20 21:26:38 följande:
    glömde skriva att det är inte araber som är så, utan muslimerna i arabländerna
    fast ärligt talat så är det ju inget religöst fenomen det där eller??
    jag vet många kristna araber här  där jag bor som är såna mot sina kvinnor. En skickade sina bröder efter sin fru när hon var otrogen, dom slog henne ordentligt och fick fängelse för det.....detta var kristna araber....
    hhmm undrar varför folk envisas med att tro att det handlar om religionen
  • Anonym
    Anonym (USCH!!!) skrev 2010-02-20 21:32:09 följande:
    Ja va gift med en muslim och jag hatar honom idag!!! Mitt barn är det bästa jag har men skulle jag kunna göra det förhållandet ogjort så hade jag gjort de för länge sen!! Idag är han gift med en muslimsk kvinna som han hämtade hit och nu har dom tre barn så han har aldrig vårat barn... För han har inte tid!!!HATAR honom............
    Usch han verkar inte ha mycket ansvar. Gifte han sig med henne för att han tyckte att du var jobbig???
Svar på tråden Arabkvinnor bättre än svenska???