• norgesessan

    Vi med 2003or!! Vårtråden!!

    Här är vi som har barn som är födda 2003.

    Nya och gamla är välkomna!!


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Svar på tråden Vi med 2003or!! Vårtråden!!
  • snuttP

    kul i fem? Vad menas med det? haha.. kanske är jag trög, men jag fattar inte.. haha

  • norgesessan

    Det är kanske bara här i Malmö..Malmö Stad som står för det...


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • snuttP

    aha okej.. e det sportlovsaktiviteter eller?

    Liam ska på teater med mormor o hennes man på onsdag. Vi fick biljetter av sydsvenskan, då vi har jobbat lite med dom. Så dom ska se Karlsson på Taket.

    Annars händer här inte så mycket i veckan. Barnen är på fritids idag o imorron. Sen ska dom va hos mormor o Tore onsdag-söndag. Vi ska upp till Göteborg Horse Show och jobba..

  • norgesessan

    Precis det är allt möjligt...Simning, bowling, olika sporter, hobbyaktiviteter...Och massa mer....


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • mamma hampus

    hej lägger till i favoriter....

    Det har hänt en del saker så jag har inte varit så aktiv i familjeliv men jag skall göra så gott man kan.Man söker jobb ju varje dag och sedan försöker jag göra så att Hampus skall också få byta skola han också för han trivs inte när det finns några i klassen som bråkar och retas.Det värsta var en gång när han kom och frågade mig "mamma har du hittat något jobb än?,du letar ju varje dag på datorn"jag svarar honom "ja försöker hitta jag skickar in och väntar svar från en del roligt att du frågar sa jag.För då kände jag att han brydde sig hur det går.För han vet ju att vi kan mesta dels bara köpa mat och betala räkningar m.m Han svarade att det var några killar i klassen som hade retat honom för att man gick hemma och var arbetslös att jag var dålig mamma att jag kommer inte få jobb så de kan få köpa något i affärerna...Jag blev rasande och pratade med läraren och berättade och de skulle hon kolla upp vad barnen hade sagt men det händer inget och han vill gärna byta nu.Han vill inte gå mer till skolan han är ledsen och arg hela tiden nu.Och han vill inte åka mer till pappa han vill träffa honom men vill inte sova där,för det är bara hon som är hemma och fixar med sitt skolarbete eller så har hon lillebror och pappa är ute och hjälper kompisar.Så han sitter och leker själv.Jag skall prata med hans pappa och se vad han säger.Men vi försöker hjälpas åt att han skall få byta skola men nu står tiden stilla inget händer.Denna veckan har de haft sportlov nu så hampus har fått prova på olika saker,han har pysslat mycket och sedan har han provat på judo och det skall han börja lite med och jag skall kanske också börja.

    Sedan har man fått ett inringarejobb men det är olika när de ringer men jag jobbade i fredags och så skall jag jobba nu på fredag också det är kul.Och håller på att göra ett demo och bjuder kunderna på olika saker nu var det ballerinas nya smak av kladdkaka..

    ha det gott tjejer

  • norgesessan

    Den smakade jag på här om dagen Serverades den med mjölk? Var helt olika...

    Jättetråkigt det med skolan...Många tar mobbning allt för lätt..."Det är pojkar" och liknande....
    Man undrar ju var dessa 6-7 åringar har fått det ifrån...Dom kan då inte klura ut att arb. lösa kan få dårligt med pengar och liknande? Antagligen är det någon/några föräldrar som glatt säger så framför/till sina barn...


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • mamma hampus

    Det är säkert föräldrarna som ligger bakom,de kan ju vara att de själva söker jobb och sedan inte får några svar och sedan.Och så pratar de med varandra att de har inga pengar och köpa allt och självklart blir ju barnen lidande också de kan känna skuld också m.m

    Jag serverade mina kunder med saft och kaffe men jag berättade att man kan doppa i flera alternativ..ja den e god när man doppar {#lang_emotions_smile}

  • hjohanna

    Jag har oxå en 2003a. En underbart trotsig liten Madicken

    Skönt med en tråg om "äldre" barn. Alla andra är ju om bebisar
    Har tråden funnits sen pluttarna kom ut? =)


    Madicken & Emma - mina hjärtan!
Svar på tråden Vi med 2003or!! Vårtråden!!