xtravaganza
Hoppas att det är OK att jag hoppar in så här, har följt er här på tråden ett tag nu ... Är själv med på Xtravaganza sedan 7 veckor tillbaka och kör fortfarande på helfart.
Jag skulle behöva eran hjälp med en sak......
På 7 veckor har jag gått ner 10 kg , men det har de sista 3 veckorna gått väldigt sakta ( - 3kg )
Ketos stickorna ger ibland inte ens utslag ( min hälsocoach sa att jag skulle prova det ) , visar på sin höjd "spår av Ketos" .
Min Hälsocoach håller också med om att det går lite långsamt , men vet inte alls vad hon ska råda mig till.....
På mitt xtravaganza center så är jag med i den första gruppen som funnits på vår ort , så de har inte så mycket erfarenhet , även om de är jätterara. Jag har ca 8 kg kvar till mitt "mål".
Hoppas att någon av er här har något tips eller gott råd , då det tyvärr börjar kännas lite motigt nu

Först vill jag bara säga att 1kg/vecka INTE är dåligt på något sätt utan helt fantastiskt bra! Jag personligen tycker inte att det är något att hänga läpp för såvida du fortfarande mår bra o pallar fler soppveckor. Mår du däremot inte bra i kroppen o inte tycker att du blir mätt så ska du kanske fundera över följande:
Hur har du det med träningen/motionen? Tränar man mycket, ofta och intensivt så räcker inte 500kcal långt och kroppen går på sparlåga. Hur mår du i övrigt? När jag var i ketos så var jag aldrig hungrig, hade ingen huvudvärk, kände mig speedad och mådde rent ut sagt skitbra på alla sätt; hade en obeskrivlig ork o energi. När jag var på väg ur ketosfasen frös jag hela tiden, blev aldrig mätt, var orkeslös osv och enligt min coach var det kroppens sätt att tala om att den behövde mer näring och att det var dags att börja trappa upp för att gå över på halvfarten. Jag hade då ca 8kg kvar att tappa efter att ha tappat 20kg på 12 veckors helfart och för mig gick det inte heller lysande på vågen sista vägningarna på helfart...men däremot efter upptrappningen o en vecka in på halvfarten rasslade det till rejält och mina 8kg försvann snabbt. Jag började på halvfart 8/11-09 och gick i mål 12/1 i år och då jag sen gick över på jämnvikten tappade jag ytterligare 2kg.
Vad jag vill ha sagt med detta är att det kanske är dags för dig att trappa upp för att gå över på halvfart? Mår du bra så beror det på att du närmar dig målvikten och då går det generellt saktare ner. Ligger du på en vikt som du inte legat på sen x-antal år tillbaka så kämpar kroppen emot för att den har sin trivselvikt på överviktskilo.
Att ta sina sista kilo med hjälp av mat är något som jag rekommenderar, för mig funkade det ypperligt att ta 2/3 av vikten på soppor och sen resten med mat. Att äta på halvfarten gör att man lär sig hitta en balans med mat och man hinner laborera en del innan man går i mål där man ska över på jämnvikt.
Lycka till o välkommen till tråden