Gladhannapanna skrev 2010-04-26 13:08:05 följande:
Tack! Något annat jag ska tänka på? har köpt hem kesella, keso, grönsaker och har kyckling i frysen.
Försök få in en rutin på havregröt till frukost; det mättar ofantligt mycket o man står sig på ett helt annat sätt. De dagar jag inte äter gröt är jag mer småhungrig o blir hungrig snabbare än dagar då jag äter min gröt. Ät också ett ägg varje morgon; jag brukar ta o skiva ett ägg o sen dutta på lite keso så det inte blir så torrt. Jag koker alltid ett gäng ägg o har i kylen; brukar ha för tre dagar. Blir du hungrig på kvällen så är mitt tips att ta keso med hackat ägg eller nått annat proteinrikt
Vad gäller mat så ta dig tid att laga middagar, att hela tiden ha färdiga måltider i frysen eller färdigstekt kyckling i ugnen. Jag är en vanemänniska så jag äter samma mat varje dag men är man inte det så gäller det att man varierar så man inte tröttnar. Men som sagt, ha alltid klara portioner så du bara kan varma upp i micron så du inte riskerar att stå där vrålhungrig + att du hittar en lagom balans så du får i dig minst fem mål om dagen. Jag har tex fortfarande soppor hemma som jag skakar o dricker då det är matdags utan att jag är hungrig; just för att det ska gå sina 3,5-4 timmar mellan målen. Ju mer regelbundet man äter dess bättre för vikten, kroppen o blodsockret