Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

Mariohn skrev 2010-09-02 12:23:43 följande:
    Jag tänker inte gratta eftersom jag 

A: Tycker att namnsdagar är muppiga.

B: Marion finns inte med och det gör mig bitter.  
    Jag är medveten om alla fel i ovanstående inlägg. Det går bra att hålla truten
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-09-02 12:26:21 följande:
    Jag är INTE bitter. Kanske en kärring? Vad säger du?
    Du är inte en kärring. Du är en snygg ung dam. Bitter är du inte heller. Du är sådan som jag borde vara men pga omognad inte alltid är. Idag är jag tydligen snäll. Kan bero på att Stefan födde barn. Jag blev mjuk på insidan. 
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-09-02 12:26:31 följande:
    SKa det vara Marion med ett långt tydligt a, eller ett mer engelskt uttal eller ett mer franskt uttal med betoning på sista stavelsen?
    Med långt a.
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-09-02 12:29:58 följande:
    Ok. Du har väl aldrig hört några paralleller mellan ditt namn och Robin Hood ...?
    Nej aldrig. Särskilt inte i form av "höhö jag heter Robin Hood" i baren. Aldrig någonsin. Jag blir lika kåt varje gång.

Inte heller hjälper det att min lillebror heter Robin.

Och nej, det var inget mina föräldrar ens tänkte på. Marion är inte mitt första namn. Det bara blev mitt tilltalsnamn ofrivilligt eftersom halva min klass i grundskolan hette samma sak som jag i förstanamn.

• Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-09-02 12:34:45 följande:
    Jösses, det är ju som upplagt för öppet mål!

Kåt? Du har väl fött barn. Menar du att du bli kåt trots det?
    Verkligen.

Det var tio månader sedan jag födde barn. Jösses jag har varit kåt säkert två tre gånger sedan dess! Man är väl för fan inte nunna!  
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-09-02 12:36:20 följande:
    Sen en timme tillbaka och fram till på söndag är jag gräsänkling samt barnfri. Vad ska jag hitta på för wild & crazy?
    Ryck vingarna av ett gäng flugor, fyll badkaret med vatten så att bara ollonet sticker upp och släpp lös flugorna på det. 

• Mariohn
    2timearound skrev 2010-09-02 12:40:49 följande:
    Bara i ditt huvud. Vad pågår där egentligen?
    Jag hoppas att min son ska kunna klargöra det för mig en dag. HAn hatar leksaker. Leker BARA med en psykologibok och en burk-. 
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-09-02 12:42:12 följande:
    Jävligt konstruktivt måste jag säga. Gillar sådana idéer.

Fast då tror jag mer på idéen jag hörde på radio för många år sen. Måla naglarna på högerhande (eller vänsterhanden) med rött nagellack och låt fantasin flöda.
    Nääh det är ju lika gammalt som att sitta på handen tills den somnar och sedan rocka loss. 
Svar på tråden The return of the Lolilla