Inlägg från: Sven Justus |Visa alla inlägg
  • Sven Justus

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-09-03 22:33:52 följande:
    Jag älskar dig litegrann. Det är som att se sig själv i spegeln och jag är rätt kär i mig själv.

Nu har jag köpt Summe Wine, så jag ska kulla lyssna tills öronen blöder  
    Du vet onekligen hur man lägger orden rätt.. ;)
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 22:35:08 följande:
    Jag ska slipa och måla sängar i morgon. Verkar det hindra mig? 
    Det har jag ingen aning om, men antagligen inte. Du har rätt...jag ska inte komma med några lama ursäkter.
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 22:37:01 följande:
    Du sa det själv igår; jag är en naturbegåvning.

Det är inte alltid en gåva! Inte när folk blir kära till höger och vänster!  
    Men alla människor har en eller flera svagheter...vilken/vilka är dina?
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-09-03 22:37:11 följande:
    jag tycker mycke om whisky eller jag gjorde i allafall pa tiden som jag kunde tänka pa alkohol utan att fa kväljningar (nagot som jag hoppas gar över nagon gang)
    jag tycker fortfarande om lukten.

jag tyckte även om att röka cigarr och kombinationen var oslagbar (tyvär även huvudvärken dagen efter om man överdrev vilket lätt händer i goda vänners sälskap)
    Men det låter inte friskt att få kväljningar av alkohol. Har du kollat med med ngn deutsche doktor?
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 22:37:49 följande:
    *asg* Titta! Du kan också få mig att skratta! 
    Det är för att du är trött....
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 22:40:12 följande:
    Oouff...........du menar att jag måste own up to it?

Jag är lite osäker. Jag vill alltid vara i centrum och jag vill vara speciell. Skäms  Jag kan aldrig nöja mig med att bara vara en i mängden, jag måste vara bäst. Det är jobbigt.
    För att citera dig: "Vi är lika, du och jag"
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 22:44:23 följande:
    *asg* Igen! Titta!
    Sven Justus skrev 2010-09-03 22:41:15 följande:
    För att citera dig: "Vi är lika, du och jag"
     It takes one to know one, and I knew you the moment I laid eyes on you..............
    Jag tycker inte det du nämner som svagheter nödvändigtvis behöver vara svagheter. Tycker mer det handlar om målmedvetenhet.

Jag vill aldrig vara en i mängde. Jag vill vara bättre. Jag är bättre helt enkelt. Jag vill att folk ska se upp till mig för den jag är.
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-09-03 22:46:07 följande:
    särskilt inte för mig jag har altid gillat alk...

det startade när jag blev gravid med mopsen och under graviditeten var det super (slutade även röka och far numera kväljningar bara jag tänker pa att röka) men nu tycker jag att det faktiskt kan fa ge med sig...jag gissar att jag lyckats manipulera mig själv sa till den milda grad att jag inte kommer ur det mer av egen kraft.
    Kan tänka mig att det är lite trist att må så om du nu gärna vill ta ett glas vin till maten exempelvis. Sen finns det säkert en och annan nykterhetstomte som tycker det är bra för då spar du på hälsan och bla bla bla
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 22:51:35 följande:
    Ja visst, Julius. Eller var det Narcissus? Kan aldrig hålla isär de två........

Jag ser det ibland som en svaghet, för jag mår så jävla dåligt när jag inte är bäst. Inte så jag måste vinna saker eller så, jag har noll vinnarskalle, men jag tävlar alltid mot mig själv för att bli bättre och jag är liksom aldrig nöjd. Jag vill vara smalare, yngre, snyggare, bättre på mitt jobb, snällare mamma, you name it.  

KAN NÅN JÄVEL FÖRBARMA SIG ÖVER MIG OCH SE TILL ATT JAG SLUTAR SPELA SUMMER WINE?!  
    Aha...då förstår jag att det kan kännnas som ett ok. Gör som jag, konstatera att du helt enkelt är jävligt bra, du är uppskattad av din omgivning, du är aningen bättre än alla andra på ett eller annat sätt.

Om det är till ngn tröst så kan jag säga att jag också lider av ngn lätt släng av åldernoja..eller åldersstress kanska man ska kalla det. Livet är så jävla roligt hela tiden så jag blir skitstressad över att bli äldre. Glad
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-09-03 22:53:46 följande:
    sparar pa hälsan. fjanterier!
    att kunna ta en rökig whisky efter maten  med en bit riktigt mörk choklad är nog bara nyttigt och man vet ju att alk dödar en massa bakterier...
    jag hoppas att det gar över när mopsarna blir lite större!

var tex pa en stor vinfest i kväll och kan inte ta ett glas vin. det suger!
    Ja, det förstår jag. Det blir liksom lite kontraproduktivt på ngt sätt.

Ditt uttryck för dina barn är så skönt! Jag ser små ungar med tungan hängades utanför munnen, flåsandes...tunga ögon och öron och låg mankhöjd.
Svar på tråden The return of the Lolilla