• M C

The return of the Lolilla

Mariohn skrev 2010-09-09 17:01:40 följande:
    Eller inte? Varför skulle jag? Vi är inte gifta eller tillsammans på något papper. HAr jag en skyldighet att betala för honom för att jag födde hans barn en gång?  
    När någon dör finns det en försäkring som löser ut och som ska betala för en begravning. Det är barnet som ärver om ni inte är gifta.
    Det betyder att barnet har rätt till halva bohaget (obs inte det som är din egendom; krävs papper på ägande före sambo) direkt vid dödsfallet, har man då gemensam egendom kan ungen i princip vräka ut dig från ditt hem - om du inte kan lösa ut honom.
    Sambolagen ger bara rätt till det man hade innan plus hälften av det man införskaffat tillsammans. Det är i princip vatten värt.
    Barn från tidigare förhållanden SKA få ut sitt arv direkt. Är man gift däremot så finns det små luckor i form av att frun inte kan vräkas från hem och hus. (Tror jag, men det är lite luddigt där, har även att göra med ålder på snorhyvlarna).

Är man gift däremot så måste de gemensamma barnen vänta tills båda är döda. The end.
    Om det värsta händer och man är ensam kvar så måste även en ha-galen svärbitch vänta tills alla är döda innan hon lägger sina giriga händer på hans kvarlåtenskap.

Bröllop innebär ekonomiskt ansvar för varandra. Som sambos har man inte skyldigheter så men man får inte "singelbidrag".
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    SimplyTheBest skrev 2010-09-09 19:24:35 följande:
    Då behöver jag inte läsa tråden & ge svar till Maran. Tack MC!
    Jag gifte min inte av kärlek, jag har en girig svärbitch.

Vi lovade varandra lååångt innan bröllopet att det skulle vara vi.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Mariohn skrev 2010-09-09 21:39:41 följande:
    SLuta spela musik. Jag blir sugen på vitt vin. 
    Jag dricker vitt vin nu.
    *flin*
  • M C
    Mariohn skrev 2010-09-09 21:43:51 följande:
    Jag är jättesömnig men jag måste se när reinis piskar monas hönsarsle om en timme. 
    Hahhha!
  • M C
    2timearound skrev 2010-09-09 21:46:52 följande:
    Satan! Sjuukt sugen blev jag nu. Måste jag gå ner och hämta ett glas? 
    Ja.
  • M C
    2timearound skrev 2010-09-09 21:49:59 följande:
    Redan gjort.......*avmätt*
    Skål
  • M C
    2timearound skrev 2010-09-09 21:58:26 följande:
    Ja. Fast tror du han säljer mig när det väl kommer till kritan? Hoppas det inte blir till nån kamel-snubbe isf. 
    Men tänk på att 200 kameler eller så är en avsevärd summa.
    Har en kamrat som blev "såld" för det.
    Lång, rödhårig, hår till låret. Snygg och smart.

OK, men 50 kameler är ändå rätt bra! Hur mycket får man för kort, mörkhårig, obsitnat? Kanske en karriär som domina? Då borde du gå för 500!Tyst
  • M C
    2timearound skrev 2010-09-09 21:59:20 följande:
    Jag har nackspärr, som ingen verkar bry sig om, så jag har jävligt ont. Men vad fan är väl det mot dig som just klämt ut en 5 kilos klump ur murran?
    *masserar*
    Tänk på att man blir lite varm i kroppen av vin!
Svar på tråden The return of the Lolilla