Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-10-01 11:55:29 följande:
    Jag dricker bara mellanmjölk.......Drömmer
    Mariohn skrev 2010-10-01 11:54:31 följande:
    snuvig?
    Nej, bara lite ut-tjuten liksom
    <3... Ät hästen ändå. Tungan vet innerst inne och det är allt som betyder något <3
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-01 11:56:21 följande:
    Varför gör du så mot dig själv då? Och vad är du irriterad över redan?
    Hahaha jag älskar min svärmor. Hon är världens största hjärta med en "liten" kropp till. Men hon har en kosthållning som är minst sagt destruktiv för alla. Hon har alltid med sig tårtor och kakor och tårtor och kakor till minst 50 pers. På allvar har hon med sig mer tårta till 4 personer än vad jag serverar när jag har kalas för 20. Och vi äter inte sådant och vill definitivt inte göra det VARJE gång vi ses (dvs ca 3 dagar i veckan)

I somras var vi hembjudna dit. Detta serverades på 2 timmar.

grillbuffé med potatisslallad och vanlig sallad

Kaffe med ballerinakex, cheescace och kladdkaka

Glass med chokladsås och strössel

Ostbricka med alla sorters oster

chips och ostbågar och en stor skål med godis.

Till allt serveras läsk.

Jag svimmar och dör. Jag KAN inte äta så mycket. Jag hinner inte ens. Det är snudd på hysteriskt som de trycker i sig. M var extremt överviktig som barn och blev inte ok förrän han flyttade till sin pappa och blev kroppsbyggare. Jag blir jättestressad av allt fett och socker. Och V har blivit så stor att han vill smaka och vara med och han ska INTE äta tårtor och godis och glass osv flera dagar i veckan. Det stör mig helt enkelt. Och äcklar mig.  

• Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-01 12:22:33 följande:
    *djupt chockad* Och inte så lite äcklad........
    Haha alltså de är inga elaka människor alls. De är bara hemsk matdestruktiva. Man ska äta hela tiden. Det är OMÖJLIGT att titta förbi och säga hej, lämna något eller hämta något som man glömt. Då SKA det ätas en bulle. Och jag begriper det inte alls och orkar inte med det. De är mästarna av förnekelse. M är vegeterian sedan en tid tillbaka och hans mamma blev jätteupprörd. "Sluta med sådana dumheter!!!" ..Med hans kroppsbyggnad är det ytterst vettigt att äta nyttigt men de tillhör kategorin av människor som upprepar mantrat "man måste få unna sig" och "unnar sig" 5 ggr om dagen 7 dagar i veckan eftersom de alltid ska "börja bruka allvar på måndag" trots att de bara "unnar sig". 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-01 12:31:15 följande:
    jag fattar väl att de inte är elaka. Bara lite....överentusiastiska!
    Ungefär så Det ska bli skoj ändå. Jag ska baka en äppelkaka. Det är fläskigt nog för mig
  • Mariohn
    lokisse skrev 2010-10-01 12:44:40 följande:
    det ska jag med har du nagot bra resept?
    Nej Bara det gamla vanliga. Baka in vaniljkräm i pajen istället för att ha vid sidan om. Mumsfillibabba och det hindrar släkten från att ta en liter var
  • Mariohn
    Jazza skrev 2010-10-01 12:57:53 följande:
    Både mamma och svärmor. Jag har visst själv de tendenserna, ryktas det. Men det är inget vi tror på. OK!?
    hahahaha tårtjazza
  • Mariohn

Det som är knäppast är att de inte tror på att man inte vill ha. Det finns inte i deras värld. Det GÅR inte att säga nej. Varje gång är det samma visa

- Tårta??

-Nej tack jag tycker inte om tårta och dessutom är jag proppmätt men tack för den goda maten!

- Du är inte tjock lilla gumman man får unna sig på måndagar/tisdagar/torsdagar/onsdagar/torsdagar/fredagar/lördagar/söndagar

- Det är inte det utan jag tycker fortfarande inte om sött *** .

- Tramsfia *lägger upp en bit tårta*

- *glor*

- Har du inte ätit upp Marion???? Det får du ta igen till kakorna* hämtar kakor*

-Nej tack jag är verkligen mätt och jag äter inte kakor.

- Vad vill du då ha? Jag har muffins, mariannekarameller? De är jättegoda. Det finns sura nappar!

- Snälla ****tack men jag vill verkligen inte äta mer!

-ÄTA MER?? Haha nej minsann jag tänker inte laga mat igen men en kaka fgår du allt ta *lägger upp kakor på fatet*

- *glor* 

• Mariohn
    Jazza skrev 2010-10-01 13:06:11 följande:
    Du glömde:
    - *och mumsar*
    Hahaah du ÄR hon. Det är faktiskt möjligt att ogilla smaken av sött Jag kräks nästan av det. Vet inte varför. Jag har alltid föredragit riktigt surt eller salt.
  • Mariohn
    Jazza skrev 2010-10-01 13:12:52 följande:
    Ja, det är möjligt att ogilla smaken av sött

om man är blind i munnen!
    Hahaha en tant jag träffade på soop idag var rolig. Hon famlade mjölkdisken och skulle ha tag i matgrädde. Så när hon fick tag i den tappade hon ner den i sufletten på min barnvagn. "Håhåhå ja ögona är det första man blir blind på sägs det ju" skrockade hon och tog upp V:s lilla tiger som brukar åka där :´) Då dog jag. 
Svar på tråden The return of the Lolilla