Sven Justus skrev 2010-09-13 10:29:37 följande:
Vad kostar en husbil i inköp? Minst 500-600.000? Plus skatt + försäkring + drivmedel. Det är ganska många hotellnätter eller stughyror. SEn kan du väl inte generalisera alla icke-husvangssängar som obekväma? Och spindlar skulle du inte kunna hitta i husbilen menar du?
Nänä..bättre argument får du komma med.. :)
Husvagn. Inte husbil, jag är väl ingen pansionär heller!
De går på 300 000 ungefär och är istället för sommarstuga. Jag vill se saker, uppleva Sverige. Åka till nya ställen. Sen kan man åka till Europa med, det är inte heller jobbigt.
Det gick rätt mycket stålar de två veckor vi åkte runt i Sveriga förrförra sommaren. Vi bodde på hotell och vandrarhem å sånt.
Jag blev skitless på att släpa på all skit, bo i varma små rum och att aldrig kunna släppa lös snorhyvlarna eftersom det alltid var bilar överallt.
Sånt kommer man undan om huset är med.
Det tar längre tid att ta sig fram, men hey - jag kan stanna efter vägen och sova om det blir jobbigt att köra.
Ungarna gillar att åka bil, jag och gubben gillar att köra.
Vi ska tom ta E-körkort.
Sen kan vi även ta husvagnen till fjällen över en helg sådär bara, man behöver inte boka nåt utan man ställer den på en skogsstig nånstans bara.
Öland, Gotland, VImmerby, Gränna, Nyköping, Göteborg... U name it. Bara att åka.
Tips: Linköping var jättefint, dit ska vi åka och turista lite. Gränna var jättefint med. Dit ska vi igen, är såååå nyfiken på Visingsö!