Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

The return of the Lolilla

M C skrev 2010-03-14 17:00:35 följande:
    Guuuu så snygg!
    Tänkte direlkt på dig när jag såg den!
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind

Har ni fest eller?

?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind

Nu ska jag åka och handla om min man bara kan bestämma sig....

• Ord blind
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-14 21:44:03 följande:
    *s* ja mera än nu iallafall måste ju spara på bäckenet så jag kan inte sitta så mycket vid datorn
    Hur långt är det du har kvar? Grattis till sista passet! Jag hade mitt sista strax före jul, så skönt att slippa känna att man är till belastning för sina kollegor tyckte jag.
  • Ord blind
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-14 21:48:26 följande:
    Vore något av en dröm att ha en laptop, ännu en anledning till varför jag nu så sälan är med er (inte för att någon verkar sakna mig) är att datorn är på övervåningen och jag mest befinner mig på undervåningen på lillan
    En laptop kostar bara tre barnbidrag! Tycker det är supersmidigt att kunna ha datorn i knät nu när man har ont. *tipsar*
  • Ord blind
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-14 21:55:19 följande:
    Jag har bf 25:e maj enligt Ul eller den 27:e enligt ET. Jo det hade nog varit bäst för alla om dom sluppit mig för länge sedan men försäkringskassan är ju så hårda när det gäller graviditet och sjukskrivningar.Så det har bara varit att bita ihop och försöka att inte missköta jobbet allt för mycket.
    Den 17 september förra året efter RR ÄNTLIGEN klassificerade foglossning som en sjukdom! Inte en dag för tidigt, tyvärr har inte alla på FK fortfarande fått med sig detta. *hatar FK* Jag visste dock tyvärr inte om detta förrens jag redan sagt att jag skulle komma tillbaka till min gamla arbetsgivare i Norge, så det var bara till att bita i det sura äpplet och börja pendla igen. Tur i oturen, eller rättare sagt som jag starkt misstänkte så kom foglossningen tillbaka med full kraft denna graviditeten med. Jag har dock inte skickat in papperna förrens i veckan så jag vet inte ännu med absolut konfidence att jag får några pengar, rädd att jag har missat någon regel. *biter på naglarna*
  • Ord blind

Jaha, jag hade ihjäl tråden.

*ger hjärt-lungräddning*

• Ord blind
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-14 22:45:32 följande:
    Ärligt talat så tror jag inte att man kan göra rätt till att börja med när det gäller f-kassan. Ingen informerar ju någonsin om hur man ska gå till väga, vilka papper som ska vart osv...
    Nej, sin skyldighet att informera och vägleda har de helt missat.... De verkar tro att alla som vänder sig till FK är rikspuckon med inga rättigheter och bara krav på att ha och ha utan stöd i lag. Men den mentaliteten möter man även bland andra människor tycker jag. Har man rätt till något bidrag/stöd och faktiskt nyttjar den rättigheten så är man en snyltare och utnyttjar systemet....
  • Ord blind

God morgon alla!!

I Gbg skiner solen. {#lang_emotions_sunny}

• Ord blind
    Jazza skrev 2010-03-15 08:32:52 följande:
    Det bästa är när de säger: Men, vadå, det står på vår hemsida.... Eh, jo, dit går man väl och kollar om man letar info, men inte för att DE själva plötsligt fattar ett beslut om att begäran av FP skall vara inne ett annat datum än innan??
    Då får man påminna dom om sin serviceskyldighet..... Oavsett vad för info man söker! Det finns hyllmeter av litteratur i ämnet fk och socialförsäkring. Sällan skrivs det några snälla ord....
Svar på tråden The return of the Lolilla