Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-03-15 08:53:15 följande:
    Oh, ja, vi påminde dem, jag lovar
    Duktig kicka!

Vad ska du hitta på för spännande idag?
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind

Plugga....

?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    M C skrev 2010-03-15 09:55:00 följande:
    FK är inte demokratisk, den är bigott och självsvådlig. Det har jag kommit fram till efter att ha diskuterat abortlagstifningen med några... tja, jag har lite ont i pannan kan man säga.www.familjeliv.se/Forum-5-74/m51347224.htmlSåg att du ordis skrivit där, då kanske jag orkar masa mig dit. Orkar inte upprepa mig mera till folk som inte kan konsten att läsa.
    Frågan är om du anser att jag är läskunnig.....
    M C skrev 2010-03-15 10:04:14 följande:
    *känner lukten av frihet för lokissen* Idag har jag tagit mig tid att blogga. Inredning, odling och stickning.JA, jag är tant.
    Jag ska ha en ledig dag nästa vecka tänkte jag. Fråga är om jag ska hålla lillan hemma. Bara hon och jag.
  • Ord blind
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-15 13:39:43 följande:
    Zznark! Människor!?
    Tänkte att ett gott skratt förlänger livet! Nu får du leva en dag längre!
  • Ord blind
    M C skrev 2010-03-15 09:55:00 följande:
    FK är inte demokratisk, den är bigott och självsvådlig. Det har jag kommit fram till efter att ha diskuterat abortlagstifningen med några... tja, jag har lite ont i pannan kan man säga.www.familjeliv.se/Forum-5-74/m51347224.htmlSåg att du ordis skrivit där, då kanske jag orkar masa mig dit. Orkar inte upprepa mig mera till folk som inte kan konsten att läsa.
    Förstår jag dig rätt om jag säger att du menar att att det inte är upp till alla andra att vara bödlar? Att du menar på att det inte är känslor och tyckande som är grunden för moralen och lagstiftningen utan moralen och lagstiftningen är skiljd från känslor och värderingar? Hänger jag med i ditt resonemang då? *vill förstå vad du menar*
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-03-15 13:56:44 följande:
    Flyttningar?
    Nej, "Är jag gravid???" "Har inte testat mig ännu men jag har ont i stortån, är jag gravid då?"
  • Ord blind
    Hercule skrev 2010-03-15 14:09:25 följande:
    Klart att du är Om du inte hade varit det hade du inte frågat! *logisk*
    Sicken tur! Det sparkar så i magen men då behöver jag inte oroa mig och undra om jag är sjuk!
  • Ord blind
    M C skrev 2010-03-15 19:23:27 följande:
    Ja. Om man grundar lagar på hur man tycker eller känner så blir det tex "förbjudet med homosex"-lagar. Den är ett klockrent ex på att folk tycker en massa som saknar verklighetsanknytning. Lagen ska vara allmängiltig och grunda sig på allmän moral, inte någon enskild persons känslor.Jag kan verkligen inte förklara bättre, förstår inte hur det inte är solklart vad jag menar. Jag skrev tom att orden inte är bra, men att jag inte har bättre.
    Jag tror att du inte trycker tillräckligt på att det rör sig om en persons tyckande inte kan vara grunden för en lag. Men det var där jag fastnade efter att ha läst lite slarvigt ärligt talat. Och jag håller med dig, lag är flera personers tyckande och moral, inte en eller en lite minoritets tyckande (läs fanatiskt religösa till exempel).
  • Ord blind

Hejsan! Hollywoodfruar på tv....

Svar på tråden The return of the Lolilla