Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-12-08 11:07:00 följande:
    Ja. Men om det är för fjortisar känns det ändå lite mer ok? Eller? Kanske att de tycker att det är liiiite roligare om man får ha en söt binda? Att ha mens är ju så jävla vidrigt i sig liksom......
    Jag vägrar acceptera det. 
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-12-08 11:23:05 följande:
    Ja vaddå okorrigerad? Har Ville en korrigerad ålder och en okorrigerad ålder?
    Nej han är väl född i tid har jag för mig? Hade han varit född 10 veckor för tidigt hade han haft en korrigerad och en okorrigerad ålder. Ett barn som är fött 10 veckor för tidigt kommer ju att ligga efter i utvecklingen så att säga. Därför använder man det uttrycket. En bebis som är 4 månader börjar kanske kunna vända på sig...Men en bebis som är 4 månader utanför magen och som egentligen bara är 2 månader utanför kan kanske inte det?
  • Mariohn
    Mariohnym skrev 2010-12-08 11:25:07 följande:
    Nej han är väl född i tid har jag för mig? Hade han varit född 10 veckor för tidigt hade han haft en korrigerad och en okorrigerad ålder. Ett barn som är fött 10 veckor för tidigt kommer ju att ligga efter i utvecklingen så att säga. Därför använder man det uttrycket. En bebis som är 4 månader börjar kanske kunna vända på sig...Men en bebis som är 4 månader utanför magen och som egentligen bara är 2 månader utanför kan kanske inte det?
    OJ...och som EGENTLIGEN bara skulle varit 2 månader utanför. 
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-12-08 11:28:49 följande:
    Jaha. Då fattar jag. Men det ser helt galet korkat ut när man skriver "han lärde sig gå vid 11 mån okorr".
    I know Men jag förstår att det behövs. Jag tycker också att det är skitroligt när det används av folk som tror att det är standard. Min son lärde sig vinka när han var 6 - 3 okorr! De räknar alltså de där tre dagarna de gick över/födde innan beräknat födelsedatum och tror att det skulle spela roll. 
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-12-08 11:35:18 följande:
    Överhuvudtaget ser det skitlöjligt ut när pöbeln slänger sig med medicinska arbetstermer. BIM är ett vanisinngt uttryck som verkar vara norm på familjeliv.
    Men BIM är ju KNAPPAST ett medicinskt uttryck...Det betyder ju "Beräknad Icke Mens"? Det är ju fullkomligt idiotiskt...Man beräknar väl inte att inte få något? Inte läkare åtminstone. 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-12-08 11:43:31 följande:
    Mariohnym skrev 2010-12-08 11:38:21 följande:
    Men BIM är ju KNAPPAST ett medicinskt uttryck...Det betyder ju "Beräknad Icke Mens"? Det är ju fullkomligt idiotiskt...Man beräknar väl inte att inte få något? Inte läkare åtminstone. 
    Great minds think alike....

Läs min tråd.

www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html
    Hahahahaha
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-12-08 11:47:08 följande:
    Moahahahahahahaaa!
    Mariohnym skrev 2010-12-08 11:46:05 följande:
    V har fått dagisplats. Jag har panik. 
    Bit ihop nu, han måste få flyga på egna vingar.
    Jag fattar inte hur det ska vara möjligt. Tvingar de barnen att sova?? 
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-12-08 12:00:00 följande:
    Vårt sätt att skaffa barn är mycket bättre, då slipper man allt kladd.
    Ni snodde V på konsum? 
Svar på tråden The return of the Lolilla