Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

Sven Justus skrev 2011-04-11 14:30:05 följande:
    Uppfyller du inte alla de förslagen kanske?
    Jo det är sant. 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2011-04-11 17:34:14 följande:
    Alltså, lite handlar det kanske om att vissa männsikor inte tycker att det är ok att sörja ett foster i 7 veckan som man sörjer ett barn. Jag säger inte att Lokissen tycker så eller att jag tycker så, bara att vissa gör skillnad på sorg och sorg. 
    Jag gör skillnad på sorg och sorg. Verkligen.  Jag blev svinförbannad när en arbetskamrat som fått missfall utan att ens veta att hon varit gravid, klämde ur sig "jag vet precis hur det är men man kan alltid försöka igen" till vår andra arbetskamrat vars son blev ihjälkörd av ett fyllo när han var 12 år. Sådana människor ska ha en fet lavett och förtjänar inte att älskas.
  • Mariohn
    lokisse skrev 2011-04-11 19:00:11 följande:
    jag tror att det är viss skilnad pa att förlora ett barn i 7 manaden och i 7 veckan. bada delar är sorgligt
    Jag tror att det är viktigt att göra skillnad på förlusten av ett faktiskt barn och förlusten av drömmen om ett barn. 
  • Mariohn
    poirot skrev 2011-04-11 19:19:41 följande:
    Jag hade ett möte idag, jag var rätt kass och kände mig oförberedd. Presentationen innehöll en del uppenbara missar.  Vilken feedback får jag då från chefen (som jag träffar kanske en gång i månaden) efter mötet? Jo, hur jag träffade rätt med ett skämt, vilket han pratade på om när vi gick och hämtade kaffe och tillbaks igen och även med min kollega. Ett vanligt dussinskämt. 
    Han kanske ville sova över? 
  • Mariohn
    poirot skrev 2011-04-11 22:44:05 följande:
    Nä, han har redan ett hotellrum och jag tror inte att människor med dubbelnamn har någon sexdrift. 
    Nu skrattade jag högt som tusan rakt ut i det dåliga vädret. 
  • Mariohn
    Blygdläppen skrev 2011-04-13 13:48:25 följande:
    Vad är ett skrytigt barn? Ett som skryter? Nej sådana hatar jag
    Jag misstänkte det
  • Mariohn
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-04-14 15:54:45 följande:

Hej!
    Goda nyheter jag är inte mera döende än någon annan frisk person. Var på kompletterande undersökning idag och gissa vad. Det var visst pga så kallat administrativt tjafs som dom ville ha dit mig igen!! Alltså jag har fina friska inälvor och är inte alls smådöende som sköterskan verkade påskina!!

Fick dock lära mig att jag är 1 av 3 i 2 fall inom loppet av några minuter.

* Det gör svinont att dra undersökningsredskapet mot mitt revben. Läkaren förklarade att han inte kunde förklara varför det är så men att 1 av tre har det så.
    *Jag har en ofarlig cysta på ena njuren, inget konstigt alls! 1av 3 över 70år har så....

Vilken lättnad! Jag visste inte att du varit sjuk men nu förstår jag ju varför jag har haft en känsla av oro i själen. helt i onödan!
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-04-14 15:55:48 följande:
     Typ.  Hej älskling vet du om att det nu finns brunt glidmedel med chokladsås...
    "Älskling om du vill slippa få bajs på snoppen är det bäst att du kommer här med tungan först. Det är för ditt eget bästa"
Svar på tråden The return of the Lolilla