Inlägg från: 2timearound |Visa alla inlägg
  • 2timearound

The return of the Lolilla

Semper Idem skrev 2010-11-13 11:03:15 följande:
    Nej, verkligen inte. Det är ju väldigt känsligt med donationer.

Ta bara frågan om det skall vara ok att sälja sina organ tex.
    Jo, man kan ju tycka att det borde vara ett personligt ställningstagande. Tyvärr är det ju människor som är i desperat behov av pengar som skulle göra det och då väcks ju frågan om det eg är ett val. Fast samma gäller för prostitution. Där tror jag inte du håller med. Jag tror inte på den lyckliga horan.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:06:51 följande:
    Ah, synd, den är mysig

" target="_blank">

2timearound skrev 2010-11-13 11:04:58 följande:
    Fast samma gäller för prostitution. Där tror jag inte du håller med. Jag tror inte på den lyckliga horan.
    Precis, bra parellell. Och, nej där håller jag nog inte med.

Varför gör du det så svårt att diskutera? Du håller ju med om att det är en bra parallell. Utveckla varför du ändå inte håller med. 
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:10:21 följande:
    Jag tycker det är skillnad på att sälja ett organ och att sälja sex helt enkelt men jag kan förstå att andra ser på det annorlunda och respekterar det.
    Jag tolkar det som att du tycker att det är ok att sälja sex men inte att sälja organ. Är det för att du tycker vi ska förhindra exploatering av tredje världen eller är det någon annan anledning? 
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:15:43 följande:
    Jag tror nog att det kan fungera att sälja organ också men det krävs en så stor apparat för att få det att fungera etiskt, så i praktiken blir det nog svårt att styra upp det.

Vad tycker du?
    Nej, jag tycker inte att det ska vara möjligt att sälja organ. Donera självklart, men inte sälja. Jag tror många kommer gå under i sin strävan att försörja familjen ett organ i taget. 

Jag tycker inte att prostitution ska vara lagligt heller. Men jag nöjer mig med att det är förbjudet att köpa, men inte att sälja. Kroppar.  
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:24:42 följande:
     Fast jag orkar nog inte ta den diskussionen här och nu *fegis*
    Ok. Där satte du punkt för den diskussionen.

Vad ska du göra idag då?  
  • 2timearound
    Erasmus skrev 2010-11-13 11:25:37 följande:
    Goddag.
    Hej
    Blygdläppen skrev 2010-11-13 11:25:22 följande:
    Jag har blivit FL-skadad. Inatt drömde jag att mina blygdläppar var stora som hundöron, typ 10cm i diameter. Och typ mörkbruna.
     Hej
  • 2timearound
    Blygdläppen skrev 2010-11-13 11:29:16 följande:
    Om jag dör medan mina organ fortfarande kan vara till nytta för någon annan så får de ta allt de kan tänkas behöva. Ögon, organ, till och med armar eller ben ('ven om sådana transplantationer är väldigt ovanliga än så länge). Även till forskning får min kropp användas.

Jag önskar att så många som möjligt skulle ha samma inställning som jag. Och jag tycker det känns omoraliskt att vara villig att ta emot organ, men ovillig att donera. MEN, jag tycker ändå att läkaren ska avgöra vem som har störst behov av organet, oavsett patientens egen inställning.

Ifall någon jag älskar skulle vara ovillig att donera sina organ, så skulle jag ändå önska, mer än något annat, att de skulle ha samma rätt till organ som en som är villig att donera.
    Mm.....jag tror vi kvinnor resonerar mer känslosamt i den här frågan. Semp ser det väldigt praktiskt verkar det som. Alltså, hur saker skulle fungera i verkligheten, om det är möjligt att ha förtur osv. Men jag kan ha helt fel i den analysen.
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:30:31 följande:
    Skäms
    2timearound skrev 2010-11-13 11:26:12 följande:
    Vad ska du göra idag då?  
    Skall titta på en studio Ghibli film tillsammans. Pom Poko.
    Baka en tårta tills imorgon.
    Typ det som är planerar. Själv?
    Har ni sett Kikis Expressbud? Den är också trevlig. Samma studio.

Vi ska hänga med en kaos-familj med tre ungar och rätt lite livserfarenhet. De vill bli vuxna med oss...... Drömmer
  • 2timearound
    Blygdläppen skrev 2010-11-13 11:36:14 följande:
    Det som jag tycker är vidrigast av allt, är föräldrar som pga sin tro eller någonm annan dum övertygelse inte accepterar blodtransfusioner eller organtransplantationer, och låter sina barn dö hellre än att låta dem motta blod eller organ av en annan person. Det har jag ingen förståelse och ingen tolerans för.

Visst, vägra ta emot det själv, men låt inte ett oskyldigt barn dö pga det. Människor som har den inställningen och övertygelsen, borde aldrig få vara vårdnadshavare över någon annan människa.
    I princip håller jag med dig. Samtidigt finns det ju så mycket idiotiska föräldrar som fattar hemska beslut för sina barn varje dag. Säljer dem, slåt dem, håller dem borta från utbildning, osv osv. Helst skulle man ju vilja att alla inte FICK bli föräldrar, men det är ju en helt omöjlig verklighet. Om man inte bor i Kina dårå. 
  • 2timearound
    Jazza skrev 2010-11-13 11:36:57 följande:
    Bla bla bla
    Kram och puss min darling.
Svar på tråden The return of the Lolilla