• Bobbenn

Till er som inte kan gå ner i vikt

Jag är mkt tveksam till att överviktiga personer är lyckliga faktiskt... Har sett förnekelsen hos vänner på nära håll för att dom inte vill se, inte orkar...

TS allt är inte svart eller vitt. Inte alla orkar ta sig ur matmissbruk eller viktproblem på egen hand. Många äter för att dom mår dåligt och mår dåligt för att dom äter och det blir som en ond cirkel.

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Bobbenn
    La Lola skrev 2010-02-24 12:59:25 följande:
    Du missade va att jag skrivit att nu är på väg att gå ner i vikt? Ca 4 kg på en månad. Det tycker jag är rätt ok iaf.
    Det är ju SUPERBRA!
  • Bobbenn
    La Lola skrev 2010-02-24 13:09:56 följande:
    Det skulle säkert kunna vara mera om jag skippade "min unnar-dag" o om jag började träna på gym eller simmade eller så. Men gym törs jag helt enkelt inte gå på för att jag är så jävla rädd att folk ska titta på mig o tänka "fy fan vad fet hon är, hon borde gömma sig!". För det känns ju som om det är så vi överviktiga ska göra. Simma vill jag göra, vi har badhus på den lilla ort jag bor o kanske blir det mitt nästa steg. Jag försöker att lära om mig när det gäller min syn på mat o ska såklart inte leva på Allevo hela mitt liv om nån nu tror det. Min unnardag är säkert helt förkastlig i vissas ögon oxå. Men det är mitt sätt att klara av detta. O nu storgråter jag för jag blir så himla lessen när jag "tvingas" försvara varför jag ser ut som jag gör. Jag är ingen sämre människa än smala! Jag är inte det. Jag är som alla andra. Bara fetare.
    Du behöver inte försvara dig för mig. Jag förstår precis.. {#lang_emotions_heart}

Jag ska på mitt första VV möte idag
  • Bobbenn
    hemljuvahem skrev 2010-02-24 14:00:22 följande:
    VAD är lycka? Att vara snygg och smal?
    Det behöver det inte alls vara och det skrev jag inte heller. Men lyckan börjar väl iaf med att man trivs med sig själv?
    Jickan skrev 2010-02-24 14:15:50 följande:
    Jo det är så att när man inte äter tillräckligt så går kroppen ner i ett viloläge den tror att du är undernärd och förbränner inget eller endast lite. Däremot om du äter så mycket som din kropp behöver så kommer den alltså att förbränna mer.
    Precix
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt