• oOMayaOo

Till er som inte kan gå ner i vikt

Ts, iom att du verkar ha en väldigt (enliggt mig) konsti) syn på saken så tror jag inte att vi överviktiga kan förklara på ett sätt som du förstår.
    55 kg har jag inte vägt sen jag var säker 11-12 år och kommer aldrig väga det igen. Jag anser knappast att det är nån slags normalvikt som andra ska jämnföra sig med.

Jodå serru...
  • oOMayaOo
    Hurley skrev 2010-02-24 11:31:53 följande:
    55 kg till 160 cm ger ett medel BMI och det ska alla sträva efter att ha.
    Jag pratade inte om nåns BMI, jag pratar om den exakta vikten 55 kg.
    Och sen när bestämmer DU var alla andra SKA sträva efter?
    Jodå serru...
  • oOMayaOo
    Hurley skrev 2010-02-24 11:40:53 följande:
    Men snälla du! Vikten ska ju vara anpassad till längden. Jag är kort och 55 kg är normalvikt för mig. Är man tex 170 cm är normalvikten högre. Jag säger inte att alla ska sträva efter att väga 55 kg utan ha ett hälsosamt BMI.
    Exakt. Vikten ska vara anpassad till längden. Och ens egna kroppstyp och livsstil.

Kan du göra mig en tjänst, gå in på mina bilder och kolla på mig och gissa vad jag väger.
    Jodå serru...
  • oOMayaOo
    oOMayaOo skrev 2010-02-24 13:23:00 följande:
    Exakt. Vikten ska vara anpassad till längden. Och ens egna kroppstyp och livsstil. Kan du göra mig en tjänst, gå in på mina bilder och kolla på mig och gissa vad jag väger.
    Oops. såg precis att det bara finns en dålig bild på mig som inte är speciellt nära.
    Jodå serru...
  • oOMayaOo
    Hurley skrev 2010-02-24 13:41:58 följande:
    Skulle behöva veta hur lång du är för att kunna göra en gissning.
    Men nu har jag ingen bra bild. men du kan ju gissa på den bilden jag har där. Jag är 178
    Jodå serru...
  • oOMayaOo
    Hurley skrev 2010-02-24 14:31:16 följande:
    Är det du som sitter på båten där? Då skulle jag gissa på 90-100 kg.
    Alldeles rätt. Anser du att jag dras med "massvis av övervikt" som du skriver i ts?
    "Jag har länge undrat hur man förblir väldigt tjock? Jag ser det runt omkring mig dagligen, hos vänner, släktingar, på jobbet och ute på stan. Människor som dras med massiv övervikt, vissa upp mot 100 kg. Det bantas till höger och vänster med olika metoder, pulver och soppor. En del genomgår till och med kirurgiska ingrepp (!) för att bli av med övervikten. Hur hamnar man där?"

Känner du nån av min storlek som har gjort nån form av "viktoperation"? Jag menar eftersom du skriver "vissa upp mot 100 kg"?
    Jodå serru...
  • oOMayaOo
    Hurley skrev 2010-02-24 15:09:43 följande:
    Men jag skrev att det finns de som drar på 100 för mycket! Om du väger 100 kg drar du inte på 100 kg för mycket, eller hur?
    Jag upfattade det som om du menade att vissa som vägde 100 kg.
    Jodå serru...
  • oOMayaOo
    Pigeon skrev 2010-02-25 11:09:08 följande:
    Tänkvärt: Även i länder där man äter mycket mindre mat än här (som t.ex Afrika) finns det både smala och tjocka människor... till viss del styrs kroppsstorleken av ärftliga egenskaper (som jag skrev tidigare), somliga har fler fettdepåer i kroppen än andra.
    När jag har varit i Afrika så tycker jag att de äter mycket mer och onyttigare än oss. Och de dricker läsk hela tiden.
    Men de småäter inte som vi gör.
    Jodå serru...
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt