CillowP skrev 2010-02-25 16:53:40 följande:
Ja och Tiiti, har du tänkt på varför alkisar super så mycket?Det är väl bara att sluta, ellerhur?Och de som röker, det är väl bara att sluta röka.JAG rökte i 1.5 år och JAG kunde sluta på en dag.Då kan väl alla som röker också sluta röka från en dag till en annan, ellerhur Titti?Kanske är det inte så enkelt.Kolla dig omkring! Hur många ser du som har likadana ansikten, kroppsform etc etc?Varför skulle man inte kunna ha motsvarande olika fysiologi innuti kroppen, tex i hjärnans olika centra?Det är väl kännt att vi alla har olika antal och sammansättningar av receptorer och frisättning av signalsubstanser i hjärnan och att detta styr allt från beroendeproblematik, beteende, drifter etc.Kan du inte svara på det, snälla Titti?
Ja jag förstår att ett beroende är svårt att sluta med vad det än gäller. Men i dagen samhälle tror jag det mest handlar om stress,dålig koll på vad man stoppar i sig och prioritering.
Men som med all missbruk så går det om man bara vill. Jag har mycket svårt att förstå hur man inte kan sluta med nåt som är farligt för kroppen.
Jag menar inte nu att man inte får vara tjock. Alla människor måste få se ut som dom vill.
och så klart har vi olika svårt med att sluta. Vi fungerar ju olika.