Inlägg från: bara lilla jag |Visa alla inlägg
  • bara lilla jag

Till er som inte kan gå ner i vikt

har bara läst ts.. tror det ligger lite mer bakom en övervikt än mat.. Oftast är det starka känslor och stora förtryckta problem som gör att man tar till maten som tröst.. icke att förglömma andra shoppar för att dämpa sin ångest och drar på sig stora skulder vilket för mig, som inte har en endaste biblioteksskuld. låter helt offattbart. Men det är ett klockrent exempel på att något annat ligger bakom beteendet än mat eller kläder och prylar.. Jag tror att dessa överviktiga ser att det är påväg utför, man vet men man är inte starkt nog och vågar nog inte ändra sin livsstil.. ursäkta om det är väldigt rörigt och osammanhängande är väldigt väldigt trött. Får nog komplettera när jag sovit en stund :)

• bara lilla jag
    Momin skrev 2010-02-26 11:49:52 följande:
    Det är lätt (rent fysiskt) att gå ner i vikt för alla.. Mentalt däremot är en annan femma! En man som vann biggest loser i usa gick från riktigt fet till smal biff.. när han kom hem började gamla vanor och på 6 mån vägde han mer än innan. Detta gäller många som är i sådana program, dom behöver psykisk hjälp inte bara en operation eller ett boot camp. Funkar för vissa dock. Finns även folk som gjort bypass och blivit feta ändå. Mentala hinder är svåra att övervinna och ska inte underskattas med "det är bara att.." Jag får vara tacksam att jag är uppvuxen i idrott annars hade jag nog sett ut som mor..
    vem var det? finns det nån hur gick det sen sida från biggest loser som du kan tipsa om? :)
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt