• Nisen

Till er som inte kan gå ner i vikt

Ojojoj, vilken energi du lägger på överviktiga ts!! Enligt ditt inlägg så kan du inte förstå varför folk väljer att vara överviktiga... eller hur?  hmm, tror  det är väldigt individuellt. Likväl som det finns pedofiler, våldtäcksmän, rökare, knarkare, rånare mördare etc så finns det överviktiga och jag tror inte att man egentligen vill vara någon av dessa grupper utan det blev bara så...  Sen är det svårt atty bryta vanan helt enkelt. Det är mycket man inte förstår i denna värld....

• Nisen
    Mandel skrev 2010-08-13 13:12:24 följande:
    Det mest sorgliga bland det här med övervikt är när man ser kraftigt överviktiga föräldrar och deras små överviktiga barn.
    Som vuxen väljer man sjäv vad och när man stoppar saker i munnen, som barn tar man det som bjuds och finns tillgängligt.
    Det är synd att inte dessa föräldrar får hjälp via bvc redan i från början så att de inte för över sina dåliga kostvanor på sina barn.

Har hittills unde rmina år som vuxen inte sett speciellt många överviktiga barn med smala föräldrar.
    Håller med dig totalt! Jag är överviktig men min last är inte godsaker utan mat!! All sorts mat, även nyttig bara det att jag tar en portion för mycket.  Jag har 2 barn och dem är normalviktiga, skulle kännas hemskt om dem var överviktiga jag skulle få sådana skuldkänslor. Men jag ser till att ställa bra mat på bordet, och  ser till att barnen rör på sig mycket.
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt