allakantralla skrev 2010-02-24 23:47:10 följande:
Jag håller med om att skrik innebär negativa känslor. Menar du att små barn inte får ha negativa känslor, eller att det är farligt för dem att ha det? Jag förespråkar verkligen inte skrik på något sätt, men nån jäkla måtta får det väl ändå vara. TS barn var ett barn som uppenbarligen klarade denna metoden bra. Jag hade inte alls haft samma syn på någon som försökte använda sig av 5-minutersmetoden på ett barn som bara skrek i timmar. Verkligen inte. Men TS dotter verkade ju lugna sig. För övrigt fick jag idogt rådet från BVC att bära och vyssja mitt eget barn till sömns, trots att han skrek tills han spydde. Där var ju min omedelbara närhet till direkt skada för honom, trots att jag gjorde allt jag kunde.
Barn får absolut ha negativa känslor men jag tycker inte att det är lämpligt att lämna dem ensamma med dem, inte i den ringa åldern.
TS skriver inte exakt hur länge barnet har gråtit utan nämner bara att barnet vaknade och grät samt att det tog 45 minuter för barnet att somna om. Vad barnet gjorde annat än att gråta under de där 45 minuterna framgår inte så jag drar (kanske förhastat) slutsatsen att "gnället" höll i sig nästan hela tiden.