• kokos

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

Bra att det fungerat TS! Alla tycker så olika om alla olika metoder....

Jag har som du gjort en egen variant som definitivt inte var 5 minuter utan kankse 2-3 Det gick jättebra här också. Första kvällen var lite tuff, men vi lärde oss fort höra vad som var gnäll och gråt. Det tog bara en kväll sedan sov sonen mycket bättre. Senare en natt var han orolig igen och då satt jag bredvid och vidrörde. Sedan hajade han vinken och började sova igen. Nu en månad senare sover han nonstop från läggning till morgon. Jag kollar honom 3 gånger varje natt (Hönsmamma

• kokos

Men vad ni håller på Snacka om att TS tråd har blivit förstörd... Hon var glad att något fungerat och då kommer alla och krossar hennes lycka genom att skriva att det är grymt, inte rekommenderat av läkare osv osv

Lämna TS tråd i fred tycker jag och diskutera för och nackdelar med metoder någon annanstans.....

• kokos

Alltså jag skulle aldrig hålla fast min son när han skriker och kastar sig fram och tillbaka av ren frustration! Men enligt er som anser att man ska trösta dom i famnen måste vara perfekta föräldrar! Jag skulle aldrig kunna tvinga min son till att sitta i famnen.....

• kokos
    Flickan och kråkan skrev 2010-02-26 13:03:47 följande:
    Nej, verkligen inte men när de nått till sådan frustration att de kastar sig och skriker får man börja i annan ända. Och så försöker man undvika att hamna där nästa gång. Jag tror att föräldrar generellt är fullt kompetenta att hitta vägar att lugna sina barn utan att lämna dem ensamma gråtandes/skrikandes....även om vägarna dit är olika. Tror inte du det?
    Han mår mycket bättre av att få skrika av sig och sedan komma i famnen. Jag får själv panik om någon håller fast mig så jag skulle aldrig i denna världen kunna utsätta mitt barn för det.... Men det är mitt personliga tänkande och det är det jag går efter Jag vet själv bäst vad min son behöver
Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!