Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

    Kvinnofridkränkning, vad krävs för att bli dömd?

    Jag var tillsammans med min sons pappa i ca 3 år. Under den tiden misshandlade han mig vid minst 20 tillfällen. Knuffar, örfilar, slag och sparkar. Det finns inga vittnen. Ingen har sett honom slå men flera personer har sett blåmärken på mig (jag skyllde såklart på något annat) En gång sparkade han mig så jag bröt tummen, finns läkarintyg på det men jag sa att det va en arbetsskada. En annan gång bröt jag ringfingret. Vid två tillfällen fotograferade jag blåmärkena på min kropp, har dessa på ett usb-minne. Jag berättade för hans mamma och hon har också sett blåmärkena men hon kommer knappast vittna om det. En gång åkte jag hem till en vän mitt i natten efter att jag fått en örfil så jag blöde näsblod, berättade då för henne att han slagit mig men sa att det va första gången vilket såklart inte stämde. Men hon kan iallafall vittna om det. Våran son har bevittnat detta ett flertal gånger och jag vill verkligen att han ska få ett straff. Det är inte okej att behandla människor så som han gjort. Han har förstört fyra år av mitt liv.
    Men troligen kommer väl inte det att räcka för att få honom dömd. Vad tror ni?

Svar på tråden Kvinnofridkränkning, vad krävs för att bli dömd?