• Dinli
    Äldre 24 Feb 23:31
    8639 visningar
    56 svar
    56
    8639

    <3 Barn i augusti 2005 del 22 <3

    Tyckte det var dax att starta upp tråden igen.

    {#lang_emotions_flower} Varmt välkomna både gamla som nya! {#lang_emotions_flower}

  • Svar på tråden <3 Barn i augusti 2005 del 22 <3
  • Dinli
    Äldre 24 Feb 23:40
    #1

    Senaste tråden blev inte mer än 2 sidor och efter att den stängdes har jag inte hittat någon ny, så nu startar jag upp del 22.

    Hur lever livet här då? Jo då utmärkt, har nyss börjat jobba efter mammaledigheten med 2:an. Våran 05:a (Leo) är en nyfiken kille med många funderingar, bestämda åsikter och massa vilja och känslor som han inte alltid vet hur han ska hantera, inte mamma heller för den delen.

    Hur är det med alla andra???

  • Äldre 25 Feb 09:41
    #2

    Kul att du försöker få liv i luckan:)

    Jag är föräldraledig med tvåan Hilmer. När vi började med gröt visade det sig att han är njölkproterinallergisk så det har varit lite meck med att få hans mage bra men nu är allt okej.

    Lukas 05an är helt galen i snöhögarna och klättrar höst upp och hoppar sedan ut med full fart!

  • Dinli
    Äldre 25 Feb 10:33
    #3

    Noah konstaterades ha komjölksprotein när han var 2 månader och ja en del meck blir det. Kommande månader fick vi även ta bort ägg och efter ett patch test även soja, baljväxter, vete, havre, korn och råg. Vid 8 månader togs också fisk bort. Nu ett år senare har vi gjort RAST test på honom som visade väldigt små mängder antikroppar mot mjölk så nu under en veckas tid har han fått lite mjölk varje dag och det går bra. Skönt för de allergier man kan slippa. Hjälp gärna till och meddela alla gamla Goingar om den nya tråden.

  • Äldre 5 Mar 21:28
    #4

    Haj haj! Long time no see! Har haft fullt upp. Börjat jobba igen, maken är föräldraledig och vi har köpt vårt lilla drömhus, i Vallentuna Inflyttning till sommaren. 


    Så nu har vi fullt upp med att packa och röja inför fotografering av huset och senare; visning.
    Är det bra med er? Skönt att nån håller igång tråden!
  • Äldre 5 Mar 21:31
    #5

    Insåg att det ju inte var mycket att läsa ikapp


    Blä för komjölksallergi, både lsy och Mazda Men skönt att det ser ut att vända för åtminstone Noah Hoppas det försvinner för Hilmer.
  • Dinli
    Äldre 6 Mar 01:58
    #6

    Linny - Grattis till huset! Låter helt underbart att ni hittat erat drömhus. Det är trögt att få igång tråden men jag har iaf gjort ett försök. Säkert många som inte längre håller till här heller.

  • Äldre 6 Mar 09:03
    #7

    Mazda: Jag kan hjälpa till att få med några. 


    Drömhus o drömhus, ska jag väl säga. Men med tanke på VAR vi vill bo och med tanke på vad vi kunde lägga, så är det vårt drömhus. Bättre än så hade vi inte kunnat räkna med i det läget. Det som är det bästa är egentligen tomten. Här är ju tomterna normalt sett frimärkesstora. Denna är 1300 kvm men med fornminnen i skogen bredvid och på tomterna bakom så de är skyddade dvs, det får inte byggas där. Dessutom ligger det på en liten höjd så det är helt insynskyddat och vi kan (om vi sträcker på oss lite) se sjön
    Idag är det ombesiktning. Det visade sig nämligen var mögel i hela grunden. Trist.
    Men det faller ju på säljarna att åtgärda så att det helt försvinner, utan kostnad för oss, så det är egentligen ingen fara.
    Hur är det med era små?
    Alfred är nu 4,5 och en nyfiken och evigt talande kille. Har sällan hört någon artikulera som honom. Det låter rätt komiskt *haha* Det bästa tv-programmet han vet är "Så funkar det" på discovery och till kvällssaga vill han läsa Vetenskapens världs uppslagsböcker. Det är inte någon barnutgåva, utan för vuxna. Men det är rätt kul, för sagostunden lär ju mig en hel del också.
    Han lillebror Eskil är det också full fart på. Precis blivna 14 månader. Han började ju gå strax innan 9 månader så nu springer han i princip lika snabbt som sin storebror. Eskil kan irritera Alfred, för att han hela tiden tar hans grejer och vill sitta PÅ honom, men de älskar varandra över allt annat. Ska ligga och gosa, pussas och busar järnet på kvällarna så taket på huset lyfter
  • Dinli
    Äldre 21 Mar 01:30
    #8

    Linny - Ja det vore hemskt snällt. Jag har skickat ut några länkar till tråden men det verkar rätt dött. Fast jag hade nog igentligen inte räknat med något annat med tanke på våran förra tråd.
    Kul att få höra lite om dina barn. Alfred han kommer nog bli en vetenskapsman {#lang_emotions_wink}

    Leo´s favorit böcker är kokböcker och skulle han missa "halv åtta hos mig" så blir han väldigt besviken. Han är även hel såld på sport/idrott och inte vet jag vart han fått det ifrån (vi har nämligen noll intresse). Bläddrar man förbi något sådan på tv:n vill han mycket hellre se det än barnprogram. Satt som klistrad under os.

    Noahs största intresse är att roa sig med att stänga av förstärkaren så ljudet på tv:n försvinner. Övriga familjen blir ju så glada och speciellt storebror, som då intalar sig att det hade varit bättre med en lillasyster. Han älskar även att gå runt på bordet i vardagsrummet (blir svett bara jag tänker på det) Leo var väldigt lugn när han var liten och Noah är inte alls så försiktig av sig utan brötar fram och använder sina krasch puckar flitigt (hornen i panna) Både höger och vänster sida var tvugna att söka läkarevård under december månad för tejpning och limning. Fast även om han är aktivare än vad storebror var så är han ganska så lugn iaf. Det kan man konstatera när man träffar andra små vildar {#lang_emotions_tongue_out}

    De leker väldigt bra ihop och Leo tycker det är så mycket roligare nu när Noah förstår bättre och han hänger gladerligen med på alla hans lekar. Idag var de spioner och de är så himla goa när de kommer i sina svarta hattar och solglasögon och smyger runt hörnen. De är verkligen mitt allt {#lang_emotions_heart}

    Är era 05:or väldigt känsliga av sig nu? Leo har känslostormar utan dess like och det är inte alltid så lätt att hantera och jag tror inte att han själv vet varför han blir så ledsen och arg alla gånger heller .

    Hoppas snart att man får se någon mer i tråden. Hade varit så roligt och få höra ifrån flera.

  • Äldre 21 Mar 11:03
    #9

    Hej, skoj att nån tog tag i att göra en ny tråd.

    Grattis till huset Linny, beklagar mjölkallergin lillasysteryster och mazda. Aldrig kul med allergier.

    Här knatar livet på, Elsa är en härlig, nyfiken, klättrig, glad, trotsig, busig, skrattig och kramig 4½-åring. Hon läser och skriver, men är inte alls lika intresserad av bokstäver och ord som hennes storasyster var i samma ålder. Kul ändå att det trots ointresset trillade på plats.


  • Brunel­lo
    Äldre 21 Mar 15:47
    #10

    Hej hej!

    Här har vi precis fått ett syskon så det är livat på luckan kan man säga Alla försöker anpassa sig till det nya livet.

Svar på tråden <3 Barn i augusti 2005 del 22 <3