• terre

    Vi med Bf i november

    Jag tycker att det kunde vara kul att starta en tråd för oss som väntar barn i november. Det är alltid både skönt och trevligt att det finns andra att dela tankar och funderingar med.

    Själv har jag bf den 10:e november och om alllt går som det ska så blir det mitt tredje barn{#lang_emotions_laughing}


    Leo 2004 Jacob 2006
  • Svar på tråden Vi med Bf i november
  • PennyJenny

    10 november? Då måste du testat riktigt tidigt?! :) Jag hade BIM i förrgår och har BF 1 november :)

    Jag har ju varit lite orolig här så jag gick iväg och köpte ett cb-test (har testat med babyornot´s stickor förut). Det var knappt jag ville testa med cb för på nåt sätt så känns det som att cb är ju testernas test ;)  Jag var helt sjuuuuukt nervös men plusset kom fram långt innan ens kontrollstrecket i rutan hunnit komma fram. Nu känns det faktiskt lite bättre igen och mer på riktigt, haha visst är man konstig?!

    Herregud, jag älskar redan detta lilla pyre som bor i min mage. Redan nu så vill jag bara skydda den lilla "cellklumpen" så inget ont händer :) Oooohhhhh.... :)

  • terre

    Jag hag tittade först på Bf i en gravidtidning och i den stod det 10 nov sen när jag tittar här på fl så står den den 4:e nov. Tror mer på fl faktiskt. Jag har en menscykel på 23 dagar bara så det är därför som jag fick veta så tidigt. Fast egentligen så har jag vetat i en vecka redan att jag är gravid trots att jag skulle ha BIM idag. Mitt illamående började redan fem dagar efter ägglossning och jag har kräkts tre gånger redan innan pluset kom. Jag har två barn sedan tidigare och då mådde jag inte dåligt alls förren i vecka 6-7. Trodde inte ens att det var möjligt att få symptom så tidigt.

    Vart bor du någonstans i Sverige? Vore roligt omvi kunde bli några stycken somkunde följas åt till våra efterlängtade barn.


    Leo 2004 Jacob 2006
  • Lii02

    Hej!

    Jag fick veta igår att jag är gravid, efter att ha kämpat i ett och ett halvt år. Fick missfall då, och efter det har det varit jätte svårt. Och det visade sig att jag hade pcos, så har ätit pergotime, men denna månad tog vi en paus, och till våran förvåning blev jag gravid =)

    Jag har bf 3 november.

  • PennyJenny

    Grattis Terre och Lii02 :) Klart vi ska följas åt på denna långa resa!!

  • terre

    Har varit bortrest över helgen och inte hunnit med att vara inne och läsa något.

    Är lite nyfiken på om ni känner av några symptom redan?

    Själv mår jag fruktansvärt illa hela dagarna och har kräkts varje dag sedan förra veckan och redan innan jag plusade. Man börjar ju undra om det kommer bli någon mage på mig alls eftersom jag inte får behålla någon mat alls knappt.


    Leo 2004 Jacob 2006
  • Plly

    Hej! Jag hakar på här...plussade i lördags efter snart 4 års försök (vi har kommit fram IVF-kön nyss och ska på samtal om tre veckor!) Haha, så vi är överraskade och förvånade som tusan...
    Hoppas lilla ärtan håller sig kvar nu bara, men det gäller att tänka positivt!

    BF 4 november 2010

  • Plly

    ps. Inga symptom förutom gasig i magen och lätt "mensvärk" och tröööttare än vanligt.

  • F88a

    jag har också gasig mage, går på toa och gör nummer 2 mycke oftare än vanligt! minst en gång om dagen, innan va de knappt varannan dag... även lite tröttare än vanligt.

  • terre
    Plly skrev 2010-03-01 16:44:55 följande:
    Hej! Jag hakar på här...plussade i lördags efter snart 4 års försök (vi har kommit fram IVF-kön nyss och ska på samtal om tre veckor!) Haha, så vi är överraskade och förvånade som tusan... Hoppas lilla ärtan håller sig kvar nu bara, men det gäller att tänka positivt! BF 4 november 2010
    Grattis och gud vad roligt det måste vara för er att äntligen vara gravida.

    Jag känner mig också lite orolig till och från för att det ska hända något men antar att det är ganska naturligt att sådana tankar kommer. Jag hade en helt symptomfri dag för någon dag sedan och det första jag tänkte då var att nu är det kört men dagen efter kom illamåendet tillbaka igen och jag blev lugn.
    Leo 2004 Jacob 2006
  • Plly
    terre skrev 2010-03-02 06:39:19 följande:
    Grattis och gud vad roligt det måste vara för er att äntligen vara gravida. Jag känner mig också lite orolig till och från för att det ska hända något men antar att det är ganska naturligt att sådana tankar kommer. Jag hade en helt symptomfri dag för någon dag sedan och det första jag tänkte då var att nu är det kört men dagen efter kom illamåendet tillbaka igen och jag blev lugn.
    Jo jag kan inte förstå det ännu...kommer nog inte göra det förräns den kommer ut i november
    Jag nästan längtar efter illamåendet, (kommer få äta upp det här gissar jag haha)
    då VET man ju lixom, nu känns det nästan som vanligt. Lite som lätt mensvärk...
Svar på tråden Vi med Bf i november