• Äldre 1 Mar 21:08
    47662 visningar
    19 svar
    19
    47662

    Utbetalningsavi Swedbank sätta in pengar på handelsbanken?

    Nejnej, gratis är det inte, swedbank tar en avgift för att föra över pengarna till handelsbanken. Enklast, för att slippa avgift på 50kr (100kr om du ej är swedbankkund) o samtidigt retas lite med swedbank gör du som så att du öppnar ett konto på swedbank, sätter in pengarna från avin dit. Sedan avslutar du kontot, får pengarna kontant och skrattar hela vägen till handelsbanken!

    Men är du inte lika engagerad i oviljan att ge pengar till swedbank som jag :) så kan du ju som sagt be om en överföring el få pengarna kontant, men det kostar. Hör med din handelsbank om de kan lösa in avin istället!

  • Äldre 1 Mar 21:13
    #11

    Var nog inte riktigt tydlig ser jag, det är alltså enbart gratis att sätta in pengarna på ett swedbankkonto. Har du inget måste du betala oavsett om du tar pengarna kontant eller inte.

  • Äldre 2 Mar 10:44
    #15
    sirisdotter skrev 2010-03-01 22:35:14 följande:
    Varför skulle inte Handelsbanken hjälpa sin kund att sätta in pengar på kontot gratis? Som SEB gör utan kommentar.  Är inte det enklare än att gå till två banker?
    Hehe, trots min förtydling blev det otydligt ändå. Hela mitt inlägg baserade sig på att lösa in avin på swedbank. Sedan skrev jag att han/hon skulle fråga handelsbanken om de kan lösa in avin istället. Har dock inga uppgifter på om handelsbanken tar någon avgift eller inte!
  • Äldre 2 Mar 10:49
    #16
    Cornellia skrev 2010-03-01 22:15:17 följande:
    Att anmäla till kontoregistret är väl gratis?
    Kontoregistret? Du menar för framtida utbetalningar eller? För det är väl gratis så vitt jag vet, däremot är det ju för sent för just denna avi. Om man inte tar den långa vägen och ringer försäkringsbolaget och ber dem makulera avin, anmäler konto och sedan ber dem betala ut pengarna igen.
Svar på tråden Utbetalningsavi Swedbank sätta in pengar på handelsbanken?