• Anonym

    Om man spyr med flit varje kväll?

    Finns det någon som vet om och hur det kan påverka barnet i magen om man spyr en gång varje kväll ungefär? Kan det vara farligt?

  • Svar på tråden Om man spyr med flit varje kväll?
  • honkie

    jag vet visserligen chockerande lite om graviditet, men det känns ganska logiskt att du bör försöka få i dig näring efter att du har spytt. ett undernärt foster är förmodligen inget friskt foster.

  • Anonym (orolig)

    vet inte om det kan vara farligt men varför undrar du? gör du det? o i sånafall varför gör du så?  {#lang_emotions_frown}

  • Anonym

    Nej jag vet att det inte är bra. Har sån ångest nu och vill spy och det känns som att det enda som kan övertyga mig om att inte göra det är att det skadar mitt barn. Jag vill sluta för det har börjat hända varje kväll nuförtiden.

  • LyckligtSlut

    Är du gammal bulimiker eller vad beror det på? Tror att du borde fråga BM. Är inte direkt bra oavsett om man är gravid eller inte, som tidigare påpekats. Är själv lite slentrianbulimiker sedan 20 år tillbaka och tror inte heller att det är så bra direkt.

  • Anonym

    Jag vill ju inte uppmuntra till någonting men så länge du/barnet via dig får i dig tillräckligt med näring så skadar du inte ditt barn utan den största skadan gör du på dig själv.

  • Hanna36
    Anonym skrev 2010-03-02 00:30:59 följande:
    Nej jag vet att det inte är bra. Har sån ångest nu och vill spy och det känns som att det enda som kan övertyga mig om att inte göra det är att det skadar mitt barn. Jag vill sluta för det har börjat hända varje kväll nuförtiden.
    Jag tycker du ska ta upp detta med din bm!
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • nomina

    vare sig du är gravid eller ej så ska du inte spy... prata me din barnmorska, eller ring närmsta ätstörningsenhet för ett samtal.
    vet ju inte riktigt hur dina tankar kring allt är, men bara att du sätter fingrarna i halsen o spyr varje kväll är bulimiskt beteende.
    ta tag i det så fort du bara kan, jag har levt med helvetet i över 10år o är ännu inte frisk!

  • LyckligtSlut
    Anonym skrev 2010-03-02 00:30:59 följande:
    Nej jag vet att det inte är bra. Har sån ångest nu och vill spy och det känns som att det enda som kan övertyga mig om att inte göra det är att det skadar mitt barn. Jag vill sluta för det har börjat hända varje kväll nuförtiden.
    Försök hålla tillbaka! Försök att inte äta så mycket på kvällen när du vet att ångesten kan komma. Beror ångesten på mat/vikt eller annat?
  • Anonym

    Har en väninna som är bulimiker, hon födde sitt barn för tidigt. Barnet hade tagit den näring den behövde men hon själv (mamman) var inte i lika bra form, därav prematurförlossningen.
    Ta upp det på mödravården för de kan hjälpa till. Det gjorde dom med min väninna väntade sitt andra barn.

  • Anonym

    Jag har haft ätstörningar förut och tankarna har väl aldrig riktigt försvunnit, men det har varit ganska bra vissa gånger. Fast då handlade det mest om att jag åt för lite och när jag väl åt fick jag ångest och kunde spy ibland om jag tyckte att jag ätit för mycket eller för onyttigt. Jag tycker det känns jobbigt att gå upp i vikt och känna mig tjock , äter dessutom mer nu än jag gjorde innan jag blev gravid. Jag gick upp mellan 20-25 kg under min förra graviditet och jag vill inte gå upp så mycket den här gången. Måste tänka på att inte äta så mycket på kvällar för det är då jag får mest ångest, inte på dagen.


    Tack för svaren, jag ska ta upp det med min bm om det här fortsätter. Jag ska försöka sova nu och tänka på något annat, vill verkligen inte spy nu.

  • Anonym (tänder)

    Tänk även på vad du gör med dina stackars tänder. Varken kul eller billigt med tandläkarbesök.

  • Anonym (fd anorektiker)

    Vill inte skrämmas men ja, det kan vara farligt för barnet. Du rubbar saltbalansen i kroppen när du kräks. Googla lite och läs på om ätstörningar och graviditet och prata sen med din BM och be om hjälp! Det går att må bra igen, du ska inte behöva må så dåligt som du gör.

Svar på tråden Om man spyr med flit varje kväll?