Inlägg från: PialenaOskar |Visa alla inlägg
  • PialenaOskar

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Hejsan!
    Har aldrig skrivit i snack-tråden men brukar kika på alla underbara kläder i bildtråden. Själv är jag för oteknisk för att lägga upp bilder.
    Tänkte höra med er om ni vet om det är ngn "25% rabatt på hela köpet"  pågång på kappahl. Brukar få det emmelnåt ju. Tänkte ta en shoppingtur o kolla höstnyheter nästa vecka men vore kanske klokt att invänta rabatt.
    Lindex har ju oxå 30% ibland va?
    Ngn som fått nått hemskickat/sms:at på sistonde?
    Jag är såå shoppingsugen ju ! Mysigt med höst snart o nya färger :)

• PialenaOskar

Det är 1/2 reapriset på Lindex i Ängelholm nu !

• PialenaOskar

Hejsan!
    Vet ni vad lindex menar med modevara? Har ju fått hem rabattkupong 30% på modevara o 30% på denim. Modevara borde vara alla som inte är på rea då el? både dam o barn ?

• PialenaOskar
    winters skrev 2010-08-31 17:33:03 följande:
    Japp, såg den i butik i dag, ruskigt fin! Och helt otroligt snygg till de klarblå joggingbyxorna:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=985...
    finns den bara i butik el ngn som sett den på hemsidan oxå? Vad koster den?
    sonen bara måste ju ha en sån! Spanat på tightsen men tycker han börjar bli för stor för sånna. Blev så glad när jag såg att det finns en tröja istället då. (och strumpor såg jag på hemsidan oxå)   =)
  • PialenaOskar
    PialenaOskar skrev 2010-09-01 11:53:17 följande:
    finns den bara i butik el ngn som sett den på hemsidan oxå? Vad koster den?
    sonen bara måste ju ha en sån! Spanat på tightsen men tycker han börjar bli för stor för sånna. Blev så glad när jag såg att det finns en tröja istället då. (och strumpor såg jag på hemsidan oxå)   =)
    bilden försvann visst på inlägget jag kommenterade. Jag menade såklart den randiga tröjan med vit stjärna. :)
  • PialenaOskar

Å vad glad jag blir :) Har aldrig betsällt på lindex-webbshop. Kanske skulle göra det nu då :) De blå mjukisbyxorna vor ju supersnyggt till alltså. Ngn som vet hur de är i förhållande till "3 för 1" mjukisarna ? 92 i dem är för stora iom att mudden inte är så tajt så ag fick ta 86. Men vill eg köpa 92 nu. De andra byxorna (med sömn på knäna) ser ut att ha tajtare mudd. Kan det stämma? Isf skulle nog 92 kunna passa.

• PialenaOskar
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-11 19:18:55 följande:
    Provade FIX overallen idag igen... och den sitter perfekt! Så den behåller jag!
    Min son är 90-92 cm, och jag köpte 92. Den är rymlig, lång i armarna och benen, och jag får ett ordentligt "grepp" i grenen. Om jag tar 98, blir den galet lång i ärmar och ben. Och såååå mkt växer de väl inte på ett halvår?
    ojdå. Jag kanske borde tänka om. Min son är 83 cm lång o jag köpte en i strl 92 oxå. Provade den idag en gång till o tyckte att det blir nog bra i vinter. Den är ju lite lång i ärmarna men det går att dra åt. Han står inte heller på den även om den är lite lång. Den fastnar lixom vid foten o blir lite pösigt istället. Vi provade en 86 i affären på honom o den satt perfekt då. (slutet av aug) o då hade det väl blivit lite tajt i feb-mars va ? Man ska ju kuna greppa i grenen.
    Men där ser man så olika det kan vara. Glad
  • PialenaOskar

Griffelfot- Vilken söt modell-kille  :) är det velourbyxor han har el är det manchester? Såg nästan ut som det tyckte jag o jag är på jakt efter ett par manchester med mudd till min kille. Men hittar bara på pop.

• PialenaOskar
    ängeln83 skrev 2010-09-21 13:29:34 följande:
    Nån här som köpt dom här brallorna?
    www.lindex.com/Archive/ProductImages/S0000006...

Ska beställa till sonen men velar på storlek, nån som vet hur dom är i storlek?
    Han har 104 nu men börjar så smått gå över till 110 (för längdens skull), är lite orolig att dom blir för stora i midjan, han är ganska  så smal.
    puffar lite för denna fråga. Jag undrar oxå, fast jag väljer mellan 86 o 92. Har oxå en smal kille. Han har 86 i mjukisarna från lindex (92 blev för stort) Men 92 i ett par andra svarta byxor därifrån. Så det är så olika.
    Mudden ser ju inte så tajt ut då är det lätt att de blir för långa tycker jag.
    Det ska ju vara en baggy modell och det går ju dra in midjan så om han behöver 110 för längdes skull så borde det ju funka. Alltså de sitter uppe men är kankse väldigt baggy.
    Men jag har ju inte tittat på byxorna IRL så jag ska absolut inte säga ngt egentligen Glad
  • PialenaOskar
    ängeln83 skrev 2010-09-21 19:07:13 följande:
    Det blev 104 ändå, var lite rädd att 110 skulle bli för stort i midjan, visst är det resår men det brukar se så konstigt ut om man drar åt för mycket. Passar dom inte så får jag byta i butik bara
    okej. hoppas du blir nöjd. lägg gärna in en bild sen så man får se dem Glad   är de snygga så bara måste jag ju köpa dem.Tungan ute
  • PialenaOskar

Xgirl83- så fina jeansen blev på tjejen!!  Jag köpte dem oxå till sonen sen :) så baggy o söta !

• PialenaOskar

Hej!
    Vad har era barn på er när de är ute och leker i detta väder? 1-10 grader ??
    Hittils har min kille bara haft sina överdragsbyxor från lindex. (galon vid regn) Tänkte att fodrade galon kanske kunde vara bra att ha såhär innan det blir riktigt kallt o dax för overol. Men är det så stor skillnad på fodrat galon o "termo/skidbyxa"?
    Var på lindex idag o kollade på de turkosa (finns oxå i svart) byxorna. De är dels galon o dels förstärkta på knän o rumpa och fodrade. (Water resistant) Hittar de inte på hemsidan så jag kan inte länka.
    Iaf. en ev persoanlen i butiken sa då att hennes dotter frös i dem på fsk nu. (10grader ute idag!!) Hon tyckte att fix "skidbyxa" el vad den kallas, var super nu o stod emot väta bra oxå. Men vad ska man då ha när det blir vinter och minus??
    Min kille har änsålänge inte varit kall i sina överdragsbyxor så jag har svårt att tro han skulle frysa i dessa.
    Vad tror ni? Är det ett onödigt köp om jag går dit i morron o använder min kupong 30% på199kr?
    Jag inser ju att det kankse inte är en jättelång tid han kommer ha dem iom att det kanske blir riktigt kallt snart. Men overol vill jag spara tills det verkligen behövs.
    El är det bättre med ett fodrat galonställ?

• PialenaOskar
    Lejån skrev 2010-10-19 20:41:19 följande:
    Vi har fleecebyxor/jacka under skalbyxor och skaljacka. Verkar inte som att han fryser ännu iallafall.
    vad har han under fleecebyxorna? mjukisbyxor/tights el vanliga byxor o jeans. Känns som att det skulle bli knöligt med 3par byxor.

tack för svaren!!
  • PialenaOskar
    Xgirl83 skrev 2010-10-19 21:18:41 följande:
    Om den personalen sa att hennes dotter frös i fodrade galonbyxor nu så kan det vara så att han/hon helt enkelt blir så svettig i ett sådant plagg som inte alls andas, och därmed blir kall av att gå fuktig av svett. För övrigt sa någon här i tråden att hennes son/dotter hade använt de byxorna du nämner, och att det då hade sipprat in vatten. Så de verkar inte vara likvärdiga galon. Water resistant = vattenavstötande och water proof = vattentät.

VI kör skaljacka + fleecejacka och på benen vattentäta skalbyxor. Än så länge har inget mer behövts (förutom mössa o vantar förstås). När det blir kallare blir det fleecebyxor också innan overallen tas fram.
    Ja precis galon blir ju lätt kallt. och det andas inte så kan nog vara att hon blivit för varm. Vet inte åldern på barnet heller. Kanske va en liten som bara satt ner. Min är 20mån o gör lite av varje. Sitter gärna i vattenpölar. Jag jag fattar ju att de inte är vattentäta när de är water restistant och dessutom har "vanligt tyg" över knä o rumpa. Det är just därför jag är osäker på om det är lönt med dessa. Kanske köper ett par fodrade galon (alltså regnbyxa) istället el kör med fleece under de överdragsbyxorna el galonbyxorna han har, beroende på hur blött det är. Han får väl ha mjukisbyxor varje dag så det inte blir knöligt med 3 par byxor.

Tack för era svar! Jag är iaf inte helt ute o cyklar som tycker att fodrade vinterkläder är för varmt än.
  • PialenaOskar
    Pokergirl skrev 2010-10-19 22:10:13 följande:
    Precis, lite trist att först köpa ett helt set och sen behöva komplettera med galon. Men, men... Nu när det bara varit fuktigt och samtidigt ganska varmt ute har kläderna varit perfekta.
    Tack för upplysningen! Tråkigt när man förväntat sig ngt o så håller de inte måttet. Vad köpte du för set istället som varit perfekt nu? Galon? El du menar att du haft galon över de som inte funkade så bra?
  • PialenaOskar
    Xgirl83 skrev 2010-10-20 12:17:20 följande:
    Jag tror dock att över knä och rumpa är endast förstärkt med "vanligt" tyg och att det där gummityget är under? Jag tyckte det såg ut som vanliga tyget var sytt utanpå i allafall. Men spelar ingen roll om ingen tänkt köpa dem iofs.
    jo det har du nog rätt i att det sitter utanpå iof.
    Tack för hjälpen iaf! Blir inte de byxorna men inte för att de är för kalla nu, för det tror jag inte på, utan mest för att det nog är onödigt. Ska han ha ett par byxor som inte andas kan han lika gärna ha "fodrat galon regnset" kom jag på. El så blir det som många andra verkar köra- fleece byxa under överdragsbyxa el galonbyxa.
  • PialenaOskar

Hej!
    Ngn som vet om den röda sleepovern (hur det nu stavas) är slut ? Hittar inte den på webshopen. Har ju köpt en jättefin svart skjorta till sonen och tänkte  ha den röda sleepovern som jag sett på lindex till. I butik var den slut o jag kan inte hitta den på nätet heller.  är så besviken nu !

• PialenaOskar
    tobiq skrev 2011-03-02 20:35:51 följande:
    Är det någon som vet ifall 3 plagg för priset av 2 gäller i butik också eller bara i webshopen?
    i Ängelholm gäller det i butik oxå iaf :)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11