• Joggy

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Hej! Jag testade med alla koder i kväll, men fick ingen att fungera. Har beställt flera gånger från Lindex, men aldrig skaffat något kundkort. Måste man vara medlem i Lindex Club för att koden ska fungera? Tänkte bli medlem, men vill inte ha medlemskort med kredit, men det andra alternativet kundkort kontant verkade inte gå att beställa.

• Joggy

Det troliga är väl att Lindex uppmärksammat det på något sätt, kanske någon antälld som läst den här tråden. De som lade sina ordrar först fick ju igenom de. Men synd.

• Joggy

Idag fick jag hem rabattkupong på Kappahl 20%. I broschyren stod också att årets skalkläder (Kaxs) är gjorda av samma material som vinteroverallerna som fick mycket bra betyg i testfaktas undersökning, bl a maxbetyg på vattentålighet. Ska köpa skalbyxorna till dottern.

• Joggy

Årets skalbyxor från Kapphl är ju inte gjorda av samma material som tidigare, utan ska vara bättre. Vet inte om några barn hunnit använda de än då flesta fortfarande har vinter. Men kanske någon som har haft årets vinteroverall som kan säga något om t.ex. vattentätheten. Skalkläderna är ju tillverkade av samma material.

• Joggy

Jag har köpt årets skalbyxor från Kappahl som vi diskuterade ovan (de för 299 kr). De är ju inte provade i "regn och rusk" än, men ser bra ut i alla fall. Snyggt med dragkedja i sidan. Dock tycker jag de är lite smala i midjan så vi fick gå upp en storlek (har en dotter som är lite rund om magen).

• Joggy

Jag kollade i de svarta kaxs-byxorna som jag köpte häromdagen och de har 10000 i vattenpelare. Konstigt att de rosa har lägre.  

• Joggy

Är det så att FIX ändrat materialet på skalkläderna eller har de bara sänkt vattenpelaren? Deras overaller fick ju väldigt dåligt betyg på vattentäthet i höstens test trots att de sa att de hade 10000 i vp. Så de kanske bara har sänkt fast materialet är detsamma. I så fall bör de ju funka lika bra som tidigare om man använt deras skalkläder.

• Joggy

Om man är medlem i Kappahls kundklubb är det 25% rabatt på ett helt köp 16 och 17 mars (i butik).. Man visar sitt kundkort bara tror jag.

• Joggy

Didriksons har 2000 i vattenpelare och brukar få mycket bra betyg. Men de mäter vattentätheten efter att plaggets tvättats några gånger eftersom det ger ett mer korrekt resultat. Så vattenpelare behöver inte alltid säga så mycket. Vet dock inte hur Lindex gör. Vinterns fixoverall hade ju 10000 i vattenpelare men höll inte måttet.

• Joggy

Vår dotter har använt Kaxs svarta skalbyxor dagligen i någon vecka på förskolan. Inköpta nyligen för 299 kr. De har 10000 i vattenpelare och är gjorda av samma material som vinteroverallerna som fick 5,0 på vattentäthet i höstens test, samma som PoP:s overall. Såg att Kappahl har 25% rabatt i helgen på ett helt köp om du vill komma billigare undan (om man är medlem eller blir det i butik). Hon har ännu inte använt de i ösregn så jag kan ju inte garantera kvaliteten, men tycker de verkar bra. 

• Joggy

Anette81, än så länge tycker jag inte att kaxs byxorna verkar sämre än PoP:s, men när det gäller slitstyrka är det svårt att veta.

• Joggy

Hej!

Ngn skrev ovan att Kappahl ska ha 30% rabatt den 12:e, gäller det webshop och/eller butik? Och för alla medlemmar? Ska shoppa idag och tänkte i så fall spara Kappahl-godbitarna till torsdag.  

• Joggy

Är det någon som vet hur de 3/4 långa leggingsen är i storlek? Finns i många olika färger. Köper normalt 110 på Lindex till 103 cmlång tjej. Men funderar på om jag ska beställa 104 eller 110 på leggingsen. Är de oxå mindre i storlek som Lindex är om man köper från 'tjejavdelningen'

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11